Danmark 25/2

Morgonen därpå ställde vi klockan på alldeles för tidigt, eftersom vi ville vara säkra på att vara först vid Forum igen. Utan att varken äta eller fixa oss drog vi på oss lite kläder och packade det vi skulle ha med oss, (vilket visserligen var otroligt mycket) innan vi begav oss därifrån. Fixade även varsin termos med varm Oboy, eftersom att vi antog att det skulle vara sjukt kallt. Var även den här gången säker på att det skulle kommit folk under kvällen/natten, men vi var först igen. Happiness!

Satte nästan direkt upp vårat tält utanför en av ingångarna. Trodde att det skulle bli lika problematiskt som det blev när vi testade att sätta upp det hemma hos mig, men den här gången fick vi upp det direkt. Plockade även upp våra sovsäckar och fixade lite. Så sjukt mysigt! Människorna som gick förbi tittade på oss som om vi var dumma i huvudet, men konstigt nog var det inga som frågade vad vi gjorde där. Efter att vi fått upp tältet la vi oss där inne iallafall, och drack varm oboy och halvsov ett tag. En tid senare under morgonen kom en dansk tjej, som det visade sig också skulle köa till konserten. Hon berättade att man (enligt henne) inte fick köa utanför entréerna, så vi flyttade oss en bit bort till kanten av ingången. Vi bestämde oss även för ett kösystem, med namnlista osv. Jag och Zara snackade lite med henne, innan vi drog till Rema 1000 för att köpa frukost. Baguetter och Nutella fick det bli. Avnjöt detta i vårat tält, innan vi la oss för att sova ännu lite till. Den här gången var det kallare. Låg och skakade av kylan.

Runt tio kom Bea, Elin och Bea. Det hade även kommit ett par andra danskar från den danska fancluben. Eftersom det tydligen inte alls var förbjudet att köa utanför dörrarna, så flyttade vi vårat tält ännu en gång. Under resten av dagen gjorde vi inte alltför mycket. Försökte tvinga i oss Varma Koppen till lunch, vilket var något utav det vidrigaste jag någonsin druckit. Resultat av att inte ha något decilitermått antar jag. Sov och satt och snackade med de andra resten av dagen tills det var dags för middag. Jättemysigt! Gemenskapen man får när man köar är svår att slå.

Vid middagstid drog jag och Zara till Netto eftersom jag kände att jag behövde mätta mitt behov av någonting gott. Pringles fick det bli. Drog sedan till Ströget för att försöka hitta någon enda affär som var öppen. Jag trodde nämligen att jag hade glömt min mössa hemma och kände att jag ville ha en när vi skulle sova utomhus. Slutade med att jag köpte en sjukt dyr och ful mössa i en liten dansk butik. Käkade sedan middag på något kebabställe. Efter det drog vi tillbaka till kön en snabbis, för att ganska direkt bege oss till vårat hotell. Tänkte duscha och byta om inför kvällen. Fastnade även framför teven en stund.

Vägen tillbaka till kön var inte alltför trevlig. Vi bestämde oss för att ta en lite annorlunda väg tillbaka, men det visade sig att vi gick käpprakt åt helvete. Men trots att vi märkte detta så fortsatte vi gå i hopp om att komma rätt iallafall, vilket vi såklart inte gjorde. Det spöregnade ute, var sent och mörkt, så till slut blev vi tvungna att fråga oss om vägen tillbaka. Då hade vi gått närmare en timma åt fel håll. Smart! Sådant som bara jag och Zara lyckas med. Men vi kom tillbaka till kön sedan iallafall, dyngsura och trötta. De flesta hade då lagt sig för att sova, så efter att vi torkat lite grann gjorde vi detsamma.

Warm Blooded Murder

Jag försov mig och utanför fönstret vräker regnet ned. Underbart!

Frölunda vann igår iallafall. Happyface!

0 - 1

Förlorar Frölunda ikväll kastar jag ut min dator genom fönstret. Word!

22 mars 2010

Vem lyckas gå från 4% frånvaro till 44%? Jo, jag såklart. Det känns gött. Nej, men så går det när man skolkar två veckor på raken. Men vad gör man inte? Jag hade the time of my life, så frånvaron får jag försöka fixa till nu i efterhand. Sitter dessutom och leker fröken duktig här genom att försöka skriva klart alla inlämningar jag har missat eller har framför mig. Dock går det lite sisådär. Hur mycket jag än bestämmer mig för att skriva klart en uppgift, så slutar det på samma sätt - Facebook eller Youtube. Funderar på om man kanske kan uppfinna någon slags spärr som slås på varje gång man behöver plugga, som gör att man inte kommer in på t.ex Facebook. Tro mig, jag skulle bli rik! (Och allmänbildad.)

För övrigt är jag galet shoppingsugen. Gick en sväng i stan idag innan fotolektionen och det är ruskigt mycket jag behöver och vill ha just nu. Största problemet är väl att jag är totally pank (om man bortser från mina sparkonton) och att lördagen, då jag får pengar, känns läskigt avlägsen. Nåväl, så länge får jag väl nöja mig med att gå runt och dreggla i affärerna och drömma mig bort.
När jag ändå är på gång med ett inlägg här tänkte jag ge er en chock - såhär har ni väl aldrig sett mitt rum? Städat och rent. Händer så sällan att jag var tvungen att dokumentera det.

Danmark 24/2

Zara kom till mig dagen innan och hade då lyckats låsa in sin väska på centralen utan att få ett kvitto så att hon kunde få ut den igen. Detta ledde till att vi, dagen vi skulle åka, ställde klockan på alldeles för tidigt för att åka in till stan och förhoppningsvis lyckas få ut väskan innan tåget gick. Vi kämpade ned till tåget (för det var inte lite väskor vi hade med oss) och lyckades komma in till stan i god tid. Väl där fick vi ut Zaras väska med en gång, vilket resulterade i att vi hade massa strötid innan tåget till Köpenhamn skulle gå.

Jag drog till min skola en snabbis och lämnade in en lapp och sedan var vi påväg. Tågresan, som egentligen skulle ta oss direkt till Köpenhamn, gick snabbt. Vi fick besked om att vi var tvungna att byta tåg i Malmö, men det gjorde inte alltför mycket. Var lite orolig att vi skulle bli avslängda ett tag, i och med att vi hade köpt biljetter som barn och vuxen, och tågvärden blev lite halvsur när vi inte hade leg med oss. Men det gick bra till slut. (Vill varna redan nu om att vi inte är seriösa överhuvudtaget i de flesta videoklippen.)

Väl i Malmö gjorde vi inte alltför mycket. Skulle egentligen träffat ett par kompisar till Zara, men det blev inte av, så vi chillade bara i väntan på Öresundståget som skulle ta oss till Köpenhamn. När vi väl var på tåget visade det sig att Alexander Rybak råkat ta samma tåg. Har aldrig tyckt om honom tidigare, men han var sjukt söt och hälsade trots att ingen av oss varken sa någonting eller tittade mycket på honom.

Tågresan förövrigt var fett läskig. Att åka över Öresundsbron är ingen höjdare! Men fram kom vi iallafall. Då gällde det bara att hitta till vårat vandrarhem. Zara hade skrivit ut en karta som vi hade tänkt att gå efter, och i och med att vi hittade till vandrarhemmet direkt så funkade den tydligen. Det första vi fick reda på när vi kom fram var att vi, av någon anledning, blivit uppgraderade, och därför fick på hotell iställlet för vandrarhem för samma pris. Underbart! Vi tog det lugnt på hotellrummet en stund, innan vi fixade oss lite smått för att gå ut och äta samt kolla läget vid Forum. Vi fick för oss att vi ville äta på Pizza Hut, så vi spatserade runt på Köpenhamns gator för att hitta ett sådant ställe. Dock misslyckades vi på den punkten. Efter mycket velande fram och tillbaka slutade det med att Zara åt en pannkaka och jag på Donken.

Jag mådde inte bra under den middagen. Hade sjuk ångest i och med att vi skulle gå till Forum direkt därefter. Fick för mig att det redan skulle vara mängder av fans där och så vidare. När vi ätit färdigt letade vi oss till Forum, med hjälp av en karta. Gick lite fel först, men annars gick allting utmärkt. Både jag och Zara fick en chock när vi kom dit. Vi båda trodde att vi såg en lång kö med massa tält, men det visade sig att det bara var massa cyklar. Vi gick till entrén och det var ingen där. Vi var alltså de första fansen. Gud så lättad jag blev. Det kändes så otroligt sjukt att vara först. Dock bestämde vi oss för att sova på hotellet den natten och istället börja köa morgonen därpå. Kände att det kanske vore bra att få hyfsad sömn iallafall en natt.

i'll never wake up without an overdose of you

Ungefär såhär ser jag ut just nu. Som en nyknullad hora. Uräkta ordspråket, men mitt hår ser ut att ha levt sitt eget liv och mitt smink är utkletat och skabbigt. Man skulle nästan kunna tro att jag varit på en vild fest ikväll, men så är inte fallet. Snarare motsatsen. Har haft släktkalas här hemma för att fira morfars 85-årsdag. Jag, Christopher och Oscar hade kul på annat vis och kvällen blev väl ganska lyckad trots allt.

För övrigt, anledningen till att jag skrev det här inlägget var för att ställa en fråga. Jag vill nämligen börja blogga som vanligt så snart som möjligt igen, men vill inte göra det innan jag uppdaterat om resan och konserterna. Dilemmat är att jag inte kan bestämma mig för hur jag ska skriva om det. Ni får avgöra.

En uppdatering om varje dag eller en kortfattad sammanfattning av allting i ett inlägg?

crash

Om ni någonsin tvivlat på vad det vackraste som finns är:

(Uppdateringar om resan och konserterna är påväg.)

Allt är över och jag är hemma igen. Jag känner mig mig bara tom. Jag kan inte gråta, jag kan inte skratta. Jag vet inte heller när jag kommer vara kapabel att skriva igen. Verkligheten slår efter mig, men jag är inte redo att komma tillbaka än. De enda andetag som betyder någonting är de jag tar i deras närhet. Flykt!