Danmark 24/2

Zara kom till mig dagen innan och hade då lyckats låsa in sin väska på centralen utan att få ett kvitto så att hon kunde få ut den igen. Detta ledde till att vi, dagen vi skulle åka, ställde klockan på alldeles för tidigt för att åka in till stan och förhoppningsvis lyckas få ut väskan innan tåget gick. Vi kämpade ned till tåget (för det var inte lite väskor vi hade med oss) och lyckades komma in till stan i god tid. Väl där fick vi ut Zaras väska med en gång, vilket resulterade i att vi hade massa strötid innan tåget till Köpenhamn skulle gå.

Jag drog till min skola en snabbis och lämnade in en lapp och sedan var vi påväg. Tågresan, som egentligen skulle ta oss direkt till Köpenhamn, gick snabbt. Vi fick besked om att vi var tvungna att byta tåg i Malmö, men det gjorde inte alltför mycket. Var lite orolig att vi skulle bli avslängda ett tag, i och med att vi hade köpt biljetter som barn och vuxen, och tågvärden blev lite halvsur när vi inte hade leg med oss. Men det gick bra till slut. (Vill varna redan nu om att vi inte är seriösa överhuvudtaget i de flesta videoklippen.)

Väl i Malmö gjorde vi inte alltför mycket. Skulle egentligen träffat ett par kompisar till Zara, men det blev inte av, så vi chillade bara i väntan på Öresundståget som skulle ta oss till Köpenhamn. När vi väl var på tåget visade det sig att Alexander Rybak råkat ta samma tåg. Har aldrig tyckt om honom tidigare, men han var sjukt söt och hälsade trots att ingen av oss varken sa någonting eller tittade mycket på honom.

Tågresan förövrigt var fett läskig. Att åka över Öresundsbron är ingen höjdare! Men fram kom vi iallafall. Då gällde det bara att hitta till vårat vandrarhem. Zara hade skrivit ut en karta som vi hade tänkt att gå efter, och i och med att vi hittade till vandrarhemmet direkt så funkade den tydligen. Det första vi fick reda på när vi kom fram var att vi, av någon anledning, blivit uppgraderade, och därför fick på hotell iställlet för vandrarhem för samma pris. Underbart! Vi tog det lugnt på hotellrummet en stund, innan vi fixade oss lite smått för att gå ut och äta samt kolla läget vid Forum. Vi fick för oss att vi ville äta på Pizza Hut, så vi spatserade runt på Köpenhamns gator för att hitta ett sådant ställe. Dock misslyckades vi på den punkten. Efter mycket velande fram och tillbaka slutade det med att Zara åt en pannkaka och jag på Donken.

Jag mådde inte bra under den middagen. Hade sjuk ångest i och med att vi skulle gå till Forum direkt därefter. Fick för mig att det redan skulle vara mängder av fans där och så vidare. När vi ätit färdigt letade vi oss till Forum, med hjälp av en karta. Gick lite fel först, men annars gick allting utmärkt. Både jag och Zara fick en chock när vi kom dit. Vi båda trodde att vi såg en lång kö med massa tält, men det visade sig att det bara var massa cyklar. Vi gick till entrén och det var ingen där. Vi var alltså de första fansen. Gud så lättad jag blev. Det kändes så otroligt sjukt att vara först. Dock bestämde vi oss för att sova på hotellet den natten och istället börja köa morgonen därpå. Kände att det kanske vore bra att få hyfsad sömn iallafall en natt.

Postat av: videoGirl

Det var roligt att läsa, jag väntar på fortsättning :>

2010-03-22 @ 17:26:04
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: zara/nä

seriöst saknar det!

fyfan saknar att vara så levande. och saknar våra små strövtåg i köpenhamn!

2010-03-22 @ 19:55:17

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.