Dag 2: Det här vill jag jobba med.

Har skjutit den här punkten framför mig ett tag på grund av att den enbart ger mig en fet klump i magen och ännu mer ångest än vad jag vanligtvis har, men om jag fick välja helt vad jag skulle arbeta med utan att behöva tänka på utbildningar, hur lätt/svårt det är att lyckas och allt sådant finns det framförallt två områden jag skulle välja. Tror visserligen att jag skrivit om detta tidigare, men låt gå iallafall.

1. Sportjournalist / Någonting annat som har med ishockey att göra.
Jag älskar att skriva och vet även att det är en av väldigt få saker som jag faktiskt är riktigt bra på när jag själv vill och lägger den sidan till. Min dröm skulle vara att få slå två flugor i en smäll och arbeta som sportjournalist med ishockey som inriktning. Bevittna och referera matcher, vara med bakom kulisserna, intervjua spelare och ledare och bara vara en del utav sporten på ett annat än vad jag är idag samtidigt som skriften och orden är i fokus - en dröm. Alternativt skulle jag även kunna tänka mig att arbeta med ishockey på annat sätt, exempelvis genom att arbeta inom en klubb med marknadsföring eller någonting liknande.

2. Någonting inom musik.
Jag skulle älska att stiga upp på morgonen om jag visste att jag skulle få beblanda mig med musiken och dess värld varenda dag. Det finns ingenting som kan få mig att känna mig så levande som jag gör då jag befinner mig på en spelning eller på en festival och därför skulle det vara heaven on earth att få ha ett yrke som på något sätt berör detta. Exakt vad jag då skulle arbeta som vet jag inte riktigt själv då det finns så oerhört många olika yrken inom musikvärlden, men bara att få jobba med, som "rubriken" säger, någonting inom musik skulle göra mig lyckligast i världen.



Postat av: Linda

Hoppas du får jobba med någotdera i framtiden! :)

2012-05-15 @ 19:11:18
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0