Hockey-VM 2012 / Kvartsfinal.

Vet ni vad jag älskar med den här dagen? Jag älskar att himlen är grå och att regnet står som spön i backen. För en gångs skull. Det gör att man slipper ha ångest för att man suttit fastklistrad framför teven sedan klockan 12.00 och kommer att göra fram tills klockan 23.00. Hockey hela dagen - bokstavligt talat.
Har sett Slovakien skrälla och slå ut Canada med 4-3 och Norge förlora mot Ryssland. För tillfället är det Finland och USA som skrinnar runt på isen och jag håller mina tummar för att Finland blir utslagna.

Om sisådär en timma är det dags för spelarna som bär tre kronor på bröstet att beträda isen för ett hett möte mot Tjeckien och tittar man enbart på pappret är detta en match som Sverige ska ta. Med allt ifrån veteraner med namn som Daniel Alfredsson och Henrik Zetterberg till unga talanger som Erik Karlsson, Nicklas Bäckström och Gabriel Landeskog har vi sammanlagt 16 (!) NHL-spelare med i truppen. Det är underbart.

Det gör dock ont att veta att jag själv inte kommer att vara på plats ikväll trots att allting egentligen var spikat och klart och det gör ont att veta att vi egentligen skulle sett Freddan och Joel ute på isen. Att spela i Frölunda bär uppenbarligen ingenting annat än otur med sig i landslags-sammanhang.
Men nu ska vi inte vara sådana - jag ser fram emot en grym sammandrabbning om en timma och hoppas på en ökning i procent när det gäller alla moment från Sveriges sida. Då kan det bli grymt det här.


Postat av: Linda

Kollade också på Finland-USA matchen igår, många trodde ju inte att vi skulle vinna men så blev det.. Synd att Sverige förlorade mot Tjeckien.

2012-05-18 @ 16:25:25
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: Linda

Sv: Verkligen! Ja, det kmr inte att vara detsamma sen när man jobbar och har kanske några veckor ledigt under sommaren. Man försöker ta vara på dessa somrar som man har som ung! :)

2012-05-18 @ 16:42:24
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0