Reading Festival 2011 / Dag 1.

Landade i London på förmiddagen dagen innan, men eftersom att vi inte gjorde någonting speciellt mer än att handla behövligheter (så som "mat" och alkohol) till festivalen väljer jag att hoppa över att skriva om det.


Klockan ett på torsdagen hoppade jag, Rach och x antal andra festivalbesökare på bussen från Victoria Station som skulle ta oss mot Reading och förhoppningsvis några av de bästa dagarna i våra liv. Folk började förtära alkohol redan på vägen dit och man märkte att folk var förväntansfulla och peppade. Resan gick mycket snabbare än beräknat och efter lite mer än en timma hoppade vi av bussen i Reading. Det var festivalbesökare överallt och längst bilvägen kryllade det av stånd som sålde allt ifrån sprit och öl till pizza.

Efter att ha fixat lite stuff som behövde fixas innan vi fick kliva in på festivalområdet var det dags att ta våra väskor, som vägde ton, och ställa oss i den överdrivet långa kön man var tvungen att stå i för att komma in. (Det kändes overkligt att mötas av den stora skylten som sade "Welcome to Reading Festival" och inte ens nu har jag insett att jag faktiskt varit där.) Det var kokhett ute, tusentals människor i en fet kö och extremt tunga väskor. Men vi överlevde. Tog en stund för oss att bestämma vart vi skulle slå upp vårt tält, men till slut valde vi en okej plats på första campingen med lagom avstånd till scenområdet. Gött. Hände inte särskilt mycket speciellt första dagen annars. Vi drog till Tesco och inhandlade lite käk och onyttigheter, utforskade området lite grann och chillade. Ville inte festa och supa oss fulla denna kväll som övriga besökare på grund av att vi skulle upp tidigt morgonen därpå och spendera hela dagen vid Main Stage. Istället tog vi det lugnt och njöt av det faktum att vi faktiskt äntligen var där. På riktigt.






Postat av: Linda

Åh låter himla bra! :)

2011-09-17 @ 20:48:11
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: mia

re: jo, det är väl mest köandet som kommer vara tråkigt när man är ensam, haha ... under spelningen så lär man ju inte bry sig så mycket!

2011-09-18 @ 11:40:37
URL: http://keeponrunning.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Haha, okej! Någon bara sa att den heter Boo så jag antog att det var rasen, men jag rättade till mig i inlägget nu haha x)

2011-09-18 @ 11:57:03
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Hej! Var med i min nya tävling! Du kan vinna en valfri vara från Uffessakerochting! :D

http://adaras.se/2011/september/vinn-en-valfri-vara-fran-uffessakerochting.html#comment

2011-09-19 @ 20:13:28
URL: http://adaras.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0