Where words fail, Music speaks.

Det har gått för lång tid sedan förra gången. Alldeles för lång tid. Jag känner att jag är i stort behov av det där ruset. Det där uppvaknandet som min själ går igenom varenda gång jag bevittnar en arena släckas ned och fyllas av skrik. Den där livsgnistan som tänds någonstans inom mig så fort jag hör den första tonen och känner hjärtat börja slå. Känslan av att höra hemma någonstans. Det känns som att det inte finns någonting annat i hela världen som jag behöver mer just nu än att stå framför personerna som ger mig orken att andas. Jag behöver påminnas om varför jag finns till. Väcka min insida. Behöver känslan av att känna mig levande.

“Making music is definitely an escape. Performing music, listening to music, being at a show, watching a band; these are all definitely ways that we use to get out of ourselves. It’s human. We’re always searching and pushing forward and trying to find something outside of ourselves.” - Jared Leto.



Postat av: videoGirl

Håller så med om allt detta! Det går inte att förklara bättre än du gjort det :) Nu när jag gått på några konserter så behöver jag bara mer och mer av dem i fortsättningen!

2011-05-05 @ 19:20:42
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0