London / 1 Dec 2010

Då arenan tänts upp igen efter konserten och folket börjat bege sig därifrån bestämde även jag och Rach oss för att dra. Jag gick omkring som om jag svävade på rosa moln och trots att jag fortfarande inte förstått att jag varit på scen levde jag på lyckokänslor. Vi bestämde oss för att köpa Pringles och Cola innan vi begav oss mot hotellet, och drog till en liten affär där vi stod i den längsta kön någonsin. Av någon anledning har Pringles blivit någonting jag alltid köper efter konserter. Promenerade sedan i snöstorm till hotellet.



Jag sov otroligt dåligt natten efter konserten. Vaknade upp mitt i natten och hade så ont i kroppen att jag knappt kunde röra mig. Har aldrig haft så sjukt ont. Det kändes ungefär som att någon brutalt pressade in mina höftben från vardera sida. Sjukt obehagligt. Utöver det var både jag och Rach helt utmattade och sov som stockar. Vaknade upp på morgonen och fixade oss lite smått, innan vi drog ned till frukosten. Jag hade verkligen sett fram emot en god frukost på ett dyrt och fint hotell, men tyvärr blev både jag och Rach besvikna. Det fanns knappt något ätbart överhuvudtaget. Konstiga Croissanter och äckligt bröd. Men vi satt där ett tag och tog det lugnt och åt lite iallafall. I stort sätt hela resturangen kryllade av andra personer som varit på konserten. Allt från vuxna med 30STM-tröjor till folk i vår ålder.

Därefter begav vi oss tillbaka till hotellrummet där vi slängde ihop våra grejer för att dra därifrån. Planerna för dagen var att dra runt på stan och shoppa/uppleva/ta det lugnt. Vi tog därför tunnelbanan tillbaka till Victoria Station för att sedan traska tillbaka till det "gamla" hotellet. Väl där chillade vi en stund innan vi drog ut på stan. Begav oss ganska direkt till Oxford Street och gick och kollade runt i affärer etc. Hittade och köpte dock ingenting annat än TIW Deluxe. Både jag och Rach var sjukt trötta och kroppen kändes ganska messed up efter konserten kvällen innan, så ingen utav oss var på världens bästa humör för att gå runt i timmar. Tog oss därför en välbehövlig vila innehållande varm choklad på Starbucks i någon timma. Mysigt.

Vi tog sedan tunnelbanan till Camden Town, där vi mest vandrade runt. Det var sjukt fint och mysigt, men samtidigt jävligt kallt. Vi försökte bestämma oss för vart vi skulle käka middag, men hittade inget passande ställe, vilket gjorde att vi mest gick runt och tittade bland sakerna som såldes och sådär. Efter mycket velande fram och tillbaka bestämde vi oss för att, istället för att käka middag någonstans där, ta tunnelbanan till Picadilly Circus. Det var även ett place jag kände att jag var tvungen att besöka när jag väl var i London.

Blev lite förvånad då det såg helt annorlunda ut gentemot vad jag föreställt mig, men det var nice. Väl där beslutade vi oss för att käka middag på Fridays och gick dit och ställde oss i kön. Hightech som de är i London fick vi någon liten dosa som skulle börja blinka då det fanns ett ledigt bord till oss och det tog en jävla tid innan det hände. Men till slut fick vi vårt bord och beställde in maten. Satt där ett bra tag och snackade och sådär. Egentligen kände vi för att gå ut och festa, men med tanke på att klockan blivit så mycket och sådär fick vi tyvärr hoppa över det. Kollade i några affärer som fortfarande var öppna efter middagen innan vi drog tillbaka till hotellet och lade oss och snackade och käkade chips. Fick även flipp och stod och flamsade i fönstret samtidigt som snön som skulle skapa morgondagens kaos föll utanför.











Postat av: Sannie

Ha en awesome fredag, vaja! :D

2011-03-11 @ 10:04:16
URL: http://sannie.blogg.se/
Postat av: videoGirl

Lät som en riktigt trevlig dag =) Lyckost du som kan åka runt i länder och gå på konserter där =)

2011-03-11 @ 23:36:04
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: videoGirl

Sv: Förstår det :) Håller tummana uppe för dig att du får ett jobb och kan resa runt mer :)

2011-03-13 @ 10:18:06
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: rach

sv: eller hur, tänkte samma o_o 70 miljoner dollar är ju inte lite..

2011-03-14 @ 09:55:44
URL: http://livelikeweredying.blogg.se/
Postat av: MELI - Musik/Frisyr/Mode/Makeup!

sv: Vad kul, lycka till ^^ hör av mig som vanligt när vinnaren är utsedd! ^^

KRAM

2011-03-15 @ 19:00:41
URL: http://mmeeli.blogg.se/
Postat av: MELI - Musik/Frisyr/Mode/Makeup!

dagens blogg är utsedd! Vinnarna och en ny chans finns här: http://mmeeli.blogg.se/2011/march/onsdagens-vinnare-1.html

2011-03-16 @ 18:35:21
URL: http://mmeeli.blogg.se/
Postat av: Jessica Andersson

härliga bilder!

2011-03-18 @ 17:47:34
URL: http://jessi91.spotlife.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0