Studenten 2011 ♥

Äntligen är min dator tillbaka så det är väl på tiden att jag bryter min egen tystnad här och faktiskt slänger upp ett inlägg. På tisdag har det gått tre veckor sedan jag tog studenten. Tre veckor som i mitt huvud har känts som ungefär tre år. Kanske för att jag varit så upptagen med att försöka bestämma vad jag ska göra av mitt liv. Jag har slitits mellan framtidsångest och beslutsångest och det gör jag fortfarande. Studenten var en av de absolut bästa dagarna i mitt liv, men jag hade inte räknat med och var inte beredd på allt som kommer på köpet - alla beslut som måste fattas, alla vägar som måste väljas, allt ansvar som måste tas och allting som förväntas av en. Jag vill ju inte kliva ut ur min fantasibubbla och möta verkligheten. Inte ännu.

Dagen innan kom Zara ner hit från Örebro. Även Erika och Natha kom hit och sov hos mig så att vi skulle kunna fixa oss tillsammans på studentdagen samt ha champagnefrukost. Mycket till sådan blev det dock inte då allting blev förvånansvärt stressigt på morgonen trots att vi klivit upp flera timmar innan vi skulle dra. Men löshår, ögonfransar och smink åkte på iallafall och lite champagne och jordgubbar hann vi få i oss innan vi begav oss till tåget. Det kändes verkligen som att man var the center of attention bland allt folk när vi kom där med våra vita klänningar, studentmössor, klackar och champagne. Underbart.

Väl i skolan blev det skrivande i varandras studentmössor, studentlunch, avslutning i aulan och en hel del peppande. Man förstod inte att det var sista gången någonsin man befann sig i skolan. Alla var på världens bästa humör och när man såg hur familj och släkt började samlas på gräsmattan utanför växte sig nervositeten och glädjen bara ännu större. Min klass hade blivit lottade att springa ut sist, så vi fick stå och se och höra hur klass efter klass jublande och skrikande sprang ut till musiken som pumpade ur högtalarna. Jag tror aldrig att jag haft en sådan adrenalinkick tidigare och då det var våran tur att springa ut var extasen på topp. Vi sprang ut och hoppade, skrek och dansade på scenen innan det var dags att springa ut till familjen. Möttes av mamma, pappa, syskon, Zara och Rach och blev överröst med kramar, blommor, dricka och liknande. Stod där och smådrack och firade tills det dags för oss att åka flak.

Vi hade bokat ett enormt studentflak med DJ och hela köret och det var verkligen något av det absolut roligaste jag gjort att stå där och skrika, sjunga, dricka och fira medans man åkte förbi hundratals personer på avenyn och överallt i Göteborg. Jag ville aldrig att det skulle ta slut. Dessvärre gjordet det ju det. Blev upphämtad av pappa och åkte sedan hem till mottagningen, helt dränkt i champagne, där allt ifrån mina vänner och släkt till nära vänner till familjen befann sig. Blev firad och fick bland annat min Macbook Pro i studentpresent. Underbart. Fick även pengar, smycken, presentkort och lite annat. Klockan 22 skulle vår studentfest på Park Lane börja så kvart över 9 lämnade jag mottagningen tillsammans med Rach och Zara och drog in till festen. Där blev det en hel del alkohol, en jävla massa dans med härliga människor och firande tills mitt i natten då stället stängde. Då tog jag och Zara en taxi hem och det var tur att hon var med då risken hade varit stor att jag hade somnat på någon gräsmatta någonstans eller liknande annars.

Har inte förstått för fem öre ännu att jag gått ur skolan föralltid, men det lär väl sjunka in i sinom tid. Jag skulle för allt i världen inte banga att ta studenten en gång till då det var något utav det absolut roligaste jag någonsin gjort. Hela dagen var en jävla fest, och det känns lite sorgligt att det redan är över.








Postat av: videoGirl

Lät väldigt härligt och härliga bilder också :) Längtar tills min student :D

2011-06-24 @ 13:09:20
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0