30 Seconds To Mars @ Peace & Love 2011.

Innan 30STM klev på scenen var jag så nervös att det kändes som att hjärtat skulle pumpa sönder bröstkorgen på mig. Egentligen vet jag inte varför, men det han ha varit för att det faktiskt gått ett halvår sedan jag såg dem sist. Runt klockan sju klev Shannon och Tomo på scenen och en stund senare stod hela bandet där uppe tillsammans med regnet som, för första gången under dagen, började falla.

NOTH var, som vi visste sedan innan, tyvärr utbytt mot A Beautiful Lie och jag måste erkänna att det inte alls gav samma känsla och start på spelningen. NOTH är den perfekta låten att dra igång en konsert med och jag blev lite besviken över att de inte körde den överhuvudtaget. I vilket fall som helst - som jag nämnde i mitt inlägg häromdagen så har jag varken ord, ork eller vilja till att försöka förklara spelningen, känslor och allt vad det heter. Det är sådant som omöjligt går att sätta ord på, hur mycket jag än önskar att jag kunde.

Bandet verkade glada över den enorma respons de fick av publiken och precis som vanligt hoppade Jared runt i en flagga (kändes lite konstigt att den var svensk den här gången dock), uppmanade alla att hoppa "and touch the sky", fick närmare 40.000 personer att stämma in i Search and Destroy, Alibi och resterande låtar och bjöd upp folk på scen. En bit in i spelningen tog han även in Emma på scen och vi fick sjunga "Ja må hon leva" samtidigt som bandet gav henne en tårta. Fint.

När det var dags för Jared att peka ut folk som han ville ha upp på scen till Kings and Queens blev jag och Rach utpekade hela två gånger. Trots detta vägrade vakterna lyfta över oss. Jag vet inte hur mycket jag "slog" på dem och skrek i desperation att de skulle lyfta över oss - likt förbannat vägrade dem. Dock slutade det bra ändå då Jared hoppade ned till publiken och pekade ut ett par stycken, han kom då fram till oss och då äntligen förstod vakterna att de var tvungna att lyfta över mig. Det var en helt annan känsla att vara på scen den här gången gentemot i London. Det var mer folk där uppe nu samtidigt som jag inte hamnade i samma chocktillstånd. Den här gången kändes det bara konstigt. Att stå på en stor scen tillsammans med sitt favoritband framför ett publikhav man inte ser slutet på måste vara det finaste en människa kan uppleva.

Spelningen slutade med att Jared kom tillbaka ut på scen och påpekade vädret och det faktum att det blivit en stor regnbåge på himlen. Fint. Sedan försvann dem och det var över igen - för den här gången.





(Mer videos på: youtube.com/myprivatesuicide)

Jag har inte förstått ännu att vi faktiskt såg dem igen - på riktigt - i torsdags och det skrämmer mig. Inser man det inte nu kommer man aldrig att göra det och det faktum att tiden bara rinner iväg medan känslorna man hade bleknar i minnet dödar. Jag vill inte att mina blåmärken ska försvinna eller att min kropp ska sluta göra ont - det påminner och är ett bevis på att det som hände i torsdags faktiskt var verklighet.

Postat av: Lovisa Andersson

SJUKASTE!! Helt underbar spelning, och känsalan att vara på scen var oslagbar! :)

2011-07-03 @ 13:56:34
URL: http://femtontio.blogg.se/
Postat av: videoGirl

Underbara videon och bilder, känner lika från när jag såg dem förra veckan som du skriver och känner, det är obeskrivligt!

2011-07-03 @ 20:06:41
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: zara/nä

asså det är något med din jävla familj och få komma upp på scen under band ni älskar

2011-07-04 @ 01:13:27
URL: http://[email protected]
Postat av: sara

sv: jo jag förstår dig, hade det var Tokio Hotel hade jag dragit dit själv även fast det skulle kosta runt 2000 spänn haha. Men 30stm är inte likadana för mig som TH när det kommer till pengar, resor osv. =)

2011-07-04 @ 13:25:24
URL: http://sarahogberg.blogspot.com
Postat av: Julia

sv: Jaha haha :)tack för infon :) trodde verkligen att det var ett fan! Men lite konstigt att de hade en prinsesstårta liggandes isåfall, om de nu inte gillar det väldigt mycket ;)

2011-07-05 @ 11:32:57
URL: http://chiquie.blogg.se/
Postat av: Della

Förstår det. Läst. Avis på dig :(

2011-07-05 @ 21:49:35
URL: http://dellas.blogg.se/
Postat av: s.e

Underbar dag <3



sv: Haha, oj det visste inte jag :D Men det var en bra video du fick till!

2011-07-08 @ 13:05:49
URL: http://jumbiie.blogg.se/
Postat av: sara

Åh glad för Emmas skull! :D

2011-07-14 @ 14:06:59
URL: http://germanottas.devote.se
Postat av: Caroline

Hej! Jag var också på P&L och såg 30 stm och nu när ja googlade deras setlist från spelningen kom jag till din blogg. Även om hela spelningen var helt fantastiskt, underbart bra så saknade jag NOTH och blev besviken när jag märkte dem bytt ut den! Du skrev att du visste sen innan att dem bytt ut den, hur visste du det och vet du vrf dem skippade den? Tacksam för svar :)

2011-07-19 @ 17:06:49
Postat av: Moa

Jag gick in på din blogg via ditt klipp från scenen som jag lånade till mitt inlägg hehe hoppas det går bra. Men jag har kanske en liten dum fråga.. Men vem är Emma? Är det bara en nära vän eller? Jag har inte fattat de och hängt med så länge :/ Tacksam om du kan svara på min blogg!

2011-07-31 @ 20:32:54
URL: http://moahagback.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0