21 december 2011

Idag skulle Stefan Liv ha fyllt 31 år.
På lördag skulle han ha firat julafton med sina söta små söner och öppnat klappar precis som alla andra, men istället får familjen klara sig utan honom och istället försöka fylla hans tomrum. Livet är orättvist. Så sjukt orättvist. Hoppas att du har en fin födelsedag vart du än befinner dig Stefan. Vi tänker på dig.



Vart är julstämningen? Vart är snön? Vart är förväntningarna? 21 december och jag har inte ens insett att det är vinter ännu. Den här hösten måste ha sprungit iväg och gömt sig någonstans, för jag har inte den blekaste aning om vart den tog vägen. Har bara köpt en enda julklapp hitills och börjar känna mig en aning stressad. Imorgon får de bli ett besök i staden för att inhandla resterande klappar (hoppas jag!) samt julbak för att försöka locka fram iallafall någon liten slags julkänsla. Om det inte blir jobb förstås. Har jobbat både igår och idag och vet vanligtvis inte förrän samma dag om det blir någonting eller inte. Riktigt mysigt att jobba nu innan jul faktiskt då barnen gör smällkarameller, lyssnar på julmusik och pratar om tomten.
För övrigt ser jag mest fram emot nyårsafton, för första gången i mitt liv. Det ska nog bli bra i år.


Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0