Ich bin da, Ganz egal wo du bist.


Jag antar att ingen som tycker om Tokio Hotel har undgått nyheten att tvillingarna ska flytta till USA.
Jag tänkte egentligen inte skriva någonting om det här, men efter att ha läst blogginlägg efter blogginlägg, och facebook-status efter facebook-status där folk skrivit massa skit, kan jag fan inte låta bli.

Vad fan är det som gör att folk tar sig rätt att slänga ur sig elaka saker och bli genuint arga pga. att två vuxna människor tar ett beslut att, i det här fallet, flytta till ett annat land? Hur tänker man då?
Vi fans har en jävla tendens att bortse från det faktum att killarna inte är något annat än vanliga människor, och i situationer som dessa visar det sig extra tydligt.

Jag har sett folk antyda att eftersom de själva har valt ett liv som detta borde de anpassa sig efter vad som förväntas av dem, och där måste jag tyvärr säga att jag inte håller med överhuvudtaget. Det finns inga som helst regler som talar om hur man ska bete sig när man lever ett liv i rampljuset och det finns heller ingen sorts lag som säger att vi, fansen, ska behöva tillåta varje beslut de tar. Varför skulle vi ha någonting med saken att göra? Egentligen?

Hur gärna vi än önskar att det var så, så handlar inte varenda sekund av deras liv om Tokio Hotel. Varje beslut och varje steg de tar i sin vardag kan inte kretsa kring bandet. Det vore helt orimligt, och hur ont det än gör att inse kommer vi aldrig att ha någonting att göra med vad de gör i sitt privatliv och inte.
























(Det äcklar mig lite smått ibland att inse att de har så många fans som bryr sig mer om vad de gör och inte gör, istället för att bry sig om musiken och dem som personer.)

Postat av: rach

du vet att de är +1 på texten. daaaaaaaaaaaaaaaaamn.

2010-09-26 @ 00:25:03
URL: http://livelikeweredying.blogg.se/
Postat av: Johanna

Okej, du har rätt. Fan, du har rätt. Haha!

2010-09-26 @ 01:50:02
URL: http://folmer.blogg.se/
Postat av: Johanna

det är helt deras eget val och ingen annan har med det att göra. det enda jag blir ledsen över är att det känns som om de/b kommer ännu längre ifrån än. att de kommer bli ännu större. kommer bli ännu stressigare. bli ännu mer opersonliga. /olyckliga. osv osv osv. men du har rätt. håller med av vad du säger. och dessutom.. är det Något det behöver just nu så är det FRIHET

2010-09-26 @ 01:52:07
URL: http://folmer.blogg.se/
Postat av: videoGirl

Jag håller helt med dig! Det är deras liv, och deras egna val. Jag respekterar deras val, vad än det är, och älskar fortfarande deras musik.

2010-09-29 @ 17:34:14
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: UMA

You got that right.

2010-09-29 @ 17:52:55
URL: http://HTTP://UMAPUMA.BLOGG.SE
Postat av: Anonym

men ändå hänger du med stalkers?

bara en fundering

2010-10-04 @ 09:15:07
Postat av: leila

jättebra skrivet!

2010-10-10 @ 16:20:20

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0