Build of Dreams.


Drömmar är någonting som har otroligt stor plats i mitt liv. Ibland kanske till och med för stor plats. Jag dagdrömmer otroligt mycket och befinner mig ofta på en helt annan plats i huvudet än vad jag gör fysiskt. Det är mitt sätt att klara av vardagen och på något sätt har drömmarna i mitt huvud blivit till min verklighet.

Gång på gång hör jag mina förebilder predika om hur man ska följa sina drömmar och aldrig sluta tro på dem. Jag suger åt mig deras ord likt en svamp, och de har fått mig att inse och tro att ingenting är omöjligt. På grund av detta har jag, det senaste året, börjat se livet på ett helt annat sätt än tidigare. Jag har slutat att ta allting så seriöst och ser det numera som någonting man ska fylla med meningsfulla och vackra händelser. Därav anledningen till att jag lägger alla mina pengar på upplevelser istället för materialla ting.

Jag vill göra något fint av mitt liv. Känna alla känslor man kan känna, göra alla dumma saker man kan hitta på, krossa hjärtan och få mitt hjärta krossat. Jag vill uppleva nya länder och upptäcka platser jag inte tidigare besökt. Göra det som faller mig in och befinna mig exakt var mitt hjärta säger att jag borde befinna mig. Jag vill ägna varje dag, varje minut, varje sekund åt sådant jag tycker om att göra. Vara fri.

Och jag känner att det nu är dags för mig att ta ett kliv ut från mina drömmar till verkligheten.


Postat av: videoGirl

Vi är lik varandra, jag dagdrömmer också nästan för mycket ibland!

2010-11-21 @ 10:59:08
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0