I'm being taken over by the Fear


Skulle jag få chansen att ändra på vad jag ville exakt just nu skulle jag radera min flygrädsla ur historien. Jag skulle radera den ur mitt minne och stampa och hoppa på den tills den inte längre fanns kvar. För just nu finns det ingenting som dödar mig lika mycket psykiskt. Ingenting som hindrar mig lika mycket från att följa mina drömmar.

En gång i tiden älskade jag att flyga. Jag älskade känslan av att lyfta från marken och jag tyckte att det var vackert och givande att sitta lutad mot fönstret och titta ut. Jag förstod mig heller inte på personer som såg detta som något läskigt och hemskt. Personer som var rädda. Men någonstans och av någon anledning hände någonting som gjorde att jag själv började se flygning som någonting hemskt.

Det är så lätt att tro att det bara är att sätta sig på ett plan, bita ihop och försöka bortse från den bitande ångestkänslan inombords. Och det är så lätt att tro att det bara är att försöka bortse från andnöden och hjärtklappningen. Men har man någon gång känt den dödsångest jag känner då jag sätter foten på ett plan, gör man allting som kommer i sin makt för att komma bort från den.

En rädsla bedövar och förändrar. Tar över varje millimeter av förnuft, och får en att tro och tänka någonting annat än vad som egentligen är relevant. Till slut är rädslans röst det enda man hör och ännu en gång håller den på att hindra mig från att göra någonting jag älskar.




Postat av: sara

Jag hoppas du kommer över din flygrädsla, det är synd att en grej kan förstöra så mycket... ♥

2010-07-21 @ 12:03:56
URL: http://sarakaulitz.tumblr.com
Postat av: frida

om jag kunde, skulle jag ta bort den föralltid.

fan ta saker som hindrar.

2010-07-21 @ 12:53:12
URL: http://beyondredemption.blogg.se/

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0