inspiration


Igår uppstod någonting jag trodde hade dött föralltid - min inspiration.
Jag har hela mitt liv ägnat mig åt skrift på olika sätt, och detta är även en av de väldigt få saker jag faktiskt kan tycka att jag är bra på. På senaste tiden har dock min inspiration och kreativitet varit död, vilket har känts som att en del av mig faktiskt varit försvunnen.

Till min stora lycka verkar det dock som att inspirationen bestämt sig för att återuppstå, vilket ledde till att jag igår satt och skrev tills fingrarna glödde. Slutade med att jag hade skrivit fem stycken sidor i Word. Och där tog det inte stopp. Innan dagen var slut hade jag skrivit ytterligare två stycken, och efter att jag läst igenom texterna idag måste jag medge att jag, för första gången på väldigt länge, känner mig nöjd över vad jag åstadkommit.

Jag hoppas, av hela mitt hjärta, att inspirationen är tillbaka för att stanna. Jag vill skapa, berätta och ge.
Att skriva (och lyssna på musik!) är mitt sätt att låta själen andas.



Vad jag ville komma fram till med det här inlägget var att jag, textmässigt, inte riktigt varit mig själv på senaste tiden. Detta är den största anledningen till att min blogg sinat så mycket. Jag vill inte publicera inlägg enbart för att publicera, vilket jag känt mig tvungen att göra på senaste tiden. Jag vill uttrycka någonting med det jag skriver, och om min inspiration och textkänsla kommit tillbaka för att stanna, kommer jag förhoppningsvis kunna bidra med det jag vill i bloggen framöver. Förhoppningsvis.



Postat av: videoGirl

Sv: Ja, verkligen! När man ändå har så liten chans att aldrig få honom :/

2010-07-07 @ 09:26:24
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0