chaos im system


Någonting inuti mig vill just nu explodera av aggression och ångest. Mestadels är jag rädd - rädd för att förlora någonting så betydelsefullt och stort, och rädd för all kaos som kommer uppstå. För er som inte redan förstått det så pratar jag om köförbudet Globen, Scandinavium och polisen har satt. Jag själv, och många jag känner, har tidigare sovit utanför arenor i Sverige för att köa till någon konsert - aldrig har vi blivit bortkörda, fått problem med polisen eller fått någon böter. Men så fort det gäller Tokio Hotel så blir alla som galna. Nu snackas det till och med om hög böter pga. att man befinner sig på allmän plats under natten med en sovsäck.

Enligt arenorna och polisen ska alla fans komma vid samma tid, samma dag som konserten är, för att sedan skapa sig en kö. Föreställer de sig att vi lugnt och sansat kommer visa hänsyn för varandra för att sedan komma överens om en ordning när alla kommit samtidigt? - Nej, nej och åter nej. Vi snackar hundratals galna fanns, som inte kommer visa respekt för någon eller någonting annat än sig själva, som kommer stå i en klump och, bokstavligt talat, slåss om vem som ska vara först. Det kommer inte att sluta med någonting annat än kaos, slagsmål och ångest.

Ingen kommer bli nöjd. Det kommer inte finnas någon som helst rättvisa och arenorna kommer få så otroligt mycker mer problem i och med det här. Själv vet jag inte vad jag ska göra längre. Jag är less!


Postat av: Mathilda

Jättefin blogg!! :D

2010-02-08 @ 10:13:41
URL: http://eekdahl.blogg.se/
Postat av: sara

Det suger att de har bestämt så... :/

2010-02-08 @ 15:18:05
URL: http://saraolenius.blogg.se/
Postat av: videoGirl

Åååh, lite dumt att köningssystemet är sådär :o Jag vet inte alls om hur det är här i Finland. Elr om de har något system överhuvudtaget.



Allt bra idag? =)

2010-02-08 @ 15:39:37
URL: http://thepainoflove.blogg.se/
Postat av: Lina

Det där är anledningen till varför jag aldrig mer ska köa. Jag orkar inte med all stress! Visst, det skulle vara underbart att få stå så nära som jag tidigare gjort, det är en helt annan sak än om man tex sitter... men jag kan inte göra något jag inte mår bra av :/ Jag lider med er alla som ska behöva stå ut med det där! (Fattar inte varför dom började ringa polisen och så, det har aldrig varit problem med att köa förut.)

2010-02-22 @ 00:07:15
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0