Ce n'est pas la Réalité. C'est un Rêve.


30 Seconds To Mars. London O2. 30/11 - 2010


Innan 30STM klev ut på scenen hände det där som jag och Rach spekulerat i veckor om det skulle ske eller inte. En stillbild till Hurricane visades på storbildsskärmarna och plötsligt trycktes det på play och videon var igång. Tjugotusen personer brast ut i skrik och därav jag själv. I månader hade vi längtat och sett fram emot videon och plötsligt stod vi i en fullsatt arena och tittade på den minuter innan bandet själva skulle kliva ut på scen. Otroligt konstig känsla, nästan lite läskig. Våra reaktioner var större än förväntat och som tur var, vilket är väldigt roligt nu i efterhand, filmade Rach alltihop.

Vi trodde att 30STM skulle komma ut ganska tätt inpå att videon spelats klart, men istället sattes musiken som spelats innan på i högtalarna igen och det blev ännu lite väntan. Därefter släcktes dock arenan ned och hjärtat hamnade i halsgropen ännu en gång. Därefter väntade två magiska timmar fyllda av lycka, madness, frihet och glädje. Jag minns att jag vid ett tillfälle under konserten stod och tänkte "Hur fan ska jag kunna beskriva det här för någon annan? Hur ska jag försöka skriva om det i min blogg?" Och än idag har jag ingen aning om hur det ska gå till. Kort sagt kändes det som att man klev in i en fantasivärld.
Från det att vi såg skuggan av Shannon på skynket under introt tills dess att jag själv klev av scen för att sedan se dem försvinna därifrån befann jag mig någon annanstans. Tusen skyar högre upp.

"30 Seconds To Mars, London O2, 2010."
Vid ett tillfälle under konserten upprepade Jared meningen ovanför ett par gånger samtidigt som glittret som föll under Hurricane ännu yrde runt i luften. Just det tillfället minns jag så tydligt. Det var så fint. Så otroligt fint. Just det tonfallet han använde när han sa det fick mig att fyllas med sådan glädje och stolthet över att jag faktiskt var på plats och delade detta historiska ögonblick tillsammans med dem.

För övrigt var konserten precis lika underbar och fylld med madness som tidigare. Om inte snäppet värre. Jag har aldrig hoppat och liknande så mycket under en konsert innan och min navelpiercing mådde inte bra efteråt vill jag påstå. Inte det lättaste i världen att stå tryckt mot ett kravallstaket och hoppa samtidigt som tusentals personer trycker på bakifrån. Har heller aldrig sett en sådan snygg ljus-sättning på någon konsert tidigare. Den bidrog verkligen till känslan av att befinna sig i någon slags fantasi- eller drömvärld.

"This isn't your grandmothers fucking concert, this is 30 Seconds To Mars." - Jared Leto




© Bilder printade ur några av de videos som finns i inlägget nedanför.
(Kommer ett eget inlägg om då jag var på scen.)

Postat av: videoGirl

Låter så underbart! Jag bara längtar på att själv få gå på en 30STM konsert! Fina beskrivningar :) Väntar på inlägget om då du var på scenen! :D



Sv: Bra :)

2010-12-29 @ 19:43:51
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: videoGirl

Sv: Ja, det kan jag tänka mig! Är störd på mig själv som inte kunnat gå på deras konserter fast de varit i Finland 3 gånger! D: Men, nästa gång då :D

2010-12-29 @ 23:21:25
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: videoGirl

Sv: Ja! De var första gången i Finland 2008, och jag skulle ha kunna gå på den, men för att jag skulle gå på TH konserten (som blev cancellerad) och jag ville inte ge biljetten tibaks så jag missade det :( I år var det samma sak, för att jag gick på TH konserten kunde jag inte gå på 30STMs :( Jag skulle nog på deras signering som de hade, men jag blev sjuk efter TH konserten så de blev inte av. Störande saker. Men nästa gång!!!! :D

2010-12-29 @ 23:34:03
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: zara/nä

sv: mja, den var helt okej. Trodde den skulle vara godare, men den var bättre än päroncidern som bara smakar alkohol

2011-01-01 @ 23:20:52
URL: http://doneisdone.blogg.se/

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0