12 augusti 2010


Ligger i sängen och har äntligen torkat och fått upp värmen igen. Kom nämligen in genom dörren för ungefär en timma sedan helt genomdränkt. Teddybears spelade på Götaplatsen ikväll, och precis lagom till spelningen öppnade sig himlen och ett skyfall utan dess like drog igång. Självklart hade jag varken jacka eller paraply med mig, så efter tre minuter i regnet såg det ut som att jag hade badat. Hur min kamera, ipod och mobil kunde klara sig i väskan är fortfarande ett mysterium.

Det är Kulturkalaset i Göteborg den här veckan, och det är ett sådant tillfälle då jag älskar att bo här lite extra. Hela staden blir som en stor folkfest och det är spelningar och händelser dygnet runt. För att ta dagen lite grann från början så drog jag in till Götet för att träffa Rach. Vi chillade runt i värmen ett tag, innan vi bestämde oss för att gå och se Early To Bed, som skulle köra en unplugged spelning. De var faktiskt förvånansvärt bra och låtarna var fina akustiskt! Kort därefter var det dags för Timo Räisänen att spela på Storan. Tror inte att jag sett honom live tidigare och har inte heller lyssnat mycket på hans musik, men jag måste erkänna att jag blev positivt överraskad. Charmigare människa får man leta efter! En timma efter att Timo gått av scen skulle Oskar Linnros spela, så jag och Rach passade på att dra och käka emellan.

Oskar var fett bra. Hans texter är så otroligt fina och han själv också för den delen, så det var en fin timma. Senare på kvällen såg vi lite av Amanda Jensen (Tål henne inte!) innan det var dags för Teddybears. Det var galet grym stämning under dem. Kändes som att man hamnat mitt på ett av världens största dansgolv typ. Folk dansade, hoppade och skrek, och jag och Rach lyckades hamna mitt i en klump av onyktra/höga snubbar. Samtidigt som detta pågick så öste regnet ned som sagt, vilket faktiskt var grymt härligt!

Imorgon blir det upp tidigt igen för att åka in och checka bland annat Markus Krunegård och Crashdïet. Pratades om utgång senare på kvällen också, men får se hur det blir med det. Nu väntar sängen!







Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0