"It's a miracle from the fucking Heaven" / 30STM - 20/8


Runt klockan nio klev 30STM på scenen och en av de mest magiska timmarna någonsin låg framför oss. De har verkligen en sådan tendens att få allting runt omkring att försvinna, med tanke på sin energi och kontakt med publiken. Jag vet att jag skrev att de är det bästa bandet jag sett live efter spelningen på Pier Pressure, och det räcker knappt att säga att denna spelning var hundra gånger bättre, galnare och finare. Vi skrattade, vi skrek, vi sjöng, vi grät, vi hoppade och vi slogs. Publiken var galen, vilket såklart eggar bandet ännu mer. Vi fick höra alltifrån ATTACK och The Story till Vox Populi och L490. Och någonstans där mitt i det fina hände någonting som varken jag eller Rach vågat drömma om. Jared tog de första tonerna till Alibi, och mitt hjärta fastnade i halsgropen. Jag har trånat efter att få se den låten live enda sedan jag hörde den för första gången, men trodde verkligen inte att det skulle ske, med tanke på att han spelar den så sällan. Sekunden innan sade Rach "tänk om han spelar Alibi" och det första vi hör därefter är "No warning sign, no Alibi.."



Efter ungefär halva spelningen hamnade jag och Rach vid staketet, och en stund efter det talade Jared om att de skulle filma in oss. Så de satte på filmkameran och vi fick langa "No No No No" precis som i CTTE-videon. Han tog även fram ett baseballträ som han hotade oss med. Galen man det där!





Det är svårt att veta hur man ska beskriva spelningar som denna. Det är någonting man själv måste uppleva för att förstå. Men med 40.000 personer i publiken och 30STM på scen kan det inte bli någonting annat än underbart och helt jävla galet. Jag tror inte att de hade förväntat sig sådan entusiasm från publiken i och med det är första gången någonsin de spelade i Polen. De var så jävla peppade på scen och Jared såg så sjukt glad ut då han märkte engagemanget och madnessen från publikens sida.

"For our first time in Poland, we could not believe how loud people sang every word to every song at the show. It was insane." - Jared Leto.

Mitt i sista låten, Kings and Queens, klarade inte Rach av att stå kvar längre. Vi hade då hamnat längst fram i hörnet och det kändes bokstavligen som att alla ben i kroppen hade gått av. Jag, personligen, hade kunnat stå kvar så hur länge som helst, men då Rach blev överlyft blev jag orolig över att vi inte skulle hitta varandra efteråt och sådant, så jag lät vakten slita över mig också. Därefter blev vi brutalt bortknuffade av vakterna, som verkade tro att vi tänkte antasta bandet eller någonting. Som tur var missade vi knappt någonting alls eftersom detta skedde under sista låten, så det gjorde inte särskilt mycket.



Klicka på låtarna nedan för att se mina videos från dem. (Ljudet suger på just dem låtarna!)

Closer To The Edge (part 1)
Closer To The Edge (part 2)
Closer To The Edge (part 3)
A Beautiful Lie
Search And Destroy (part 1)
Search And Destroy (part 2)






Jag orkar inte göra fler misslyckade försök till att beskriva känslorna, trycket, madnessen och glädjen, så jag avslutar med att tacka 30STM för den bästa och mest galna konserten någonsin.
(Och för att vi fick den finaste låten ever!)



Värt att tillägga är att vi GICK (!) hem från festivalen, vilket var över en halv mil. Innan det hade vi gått och stått exakt hela dagen och jag har aldrig i hela mitt liv haft så ont som jag hade i mina fötter under den promenaden. Trodde verkligen att jag skulle . Men på något vänster kom vi in till staden igen iallafall, och då blev det Donken som nattkäk innan vi drog hem till hotellet igen.

Postat av: Johanna

De verkar ju helt underbara på scen. Fan, önskar att TH kunde bli mer spontana på scen.. skulle ge så mkt mer känsla då.. och mer kontakt med publiken.f an vad jag saknar det hos dem

2010-08-28 @ 17:29:39
URL: http://folmer.blogg.se/
Postat av: videoGirl

Åh, det låter väldigt bra! Men gud, jag kan inte tänka mig att vara i samma plats med 40 000 andra personer :O Det skulle jag nog vilja uppleva nångång!

2010-08-28 @ 21:46:18
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0