Göteborg 5/3 2010


Efter konserten i Stockholm fick jag och Zara stressa som idioter för att hinna med en buss som skulle ta oss till Göteborg. Trodde ett tag att vi skulle missa den, men grymma som vi är hann vi med den iallafall. Meningen var att vi skulle få våran nattsömn under resan, eftersom den gick vid elva och skulle vara framme vid sex på morgonen, men någon vidare sömn blev det inte. Snubbarna framför kunde aldrig hålla käften och ombord på bussen var det så kallt att man låg och skakade. Hemskare bussresa har jag inte varit med om, men det var värt det.

Runt sex på morgonen var vi framme. Vi drog och låste in våra väskor på centralen för att sedan dra direkt till Scandinavium. Pga ett litet missöda med spårvagnarna var vi framme lite senare, men vi var iallafall de enda som kom från Stockholmskonserten som fick nummer. Kassa nummer dock - 102 och 103.

Under dagen hände inte alltför mycket. Vi träffade kompisar, åkte hem till mig och duschade och lämnade saker, chillade och lite sådant. En stund innan insläppet kom pappa och hämtade våra jackor och dylikt. Första gången jag köar någonstans där mina föräldrar faktiskt kan hämta sakerna. Kändes gött att slippa stressa för att låsa in de någonstans. Insläppet var organiserat. Man skulle bli insläppta ett par i taget i nummerordning. Jag och Zara, framförallt jag, lyckades dock hamna alldeles för långt fram i kön, vilket gjorde att jag blev insläppt väldigt tidigt. Jag tog en plats längst fram vid staktet igen, fast den här gången lite mer på sidan och inte rakt framför catwalken. Väldigt bra platser!



På denna konserten var allting väldigt sent, så vi fick stå ett bra tag där inne och vänta på att konserten skulle börja. Men vi stod och roade oss på eget vis. Hade bland annat väldigt kul åt brudarna som stod längst fram vid mitten av catwalken, som stod och whinade som idioter över att folk trängde, och ville att vakten skulle få stopp på det. Sånt är alltid kul. Vad förväntar man sig när man står långt fram på en konsert? Att folk står glest och trevligt och bara tittar? Ack ack, svenskar alltså..



Postat av: IDA

Sv: Kom på mig själv att sitta och nicka när jag läste. Haha.. Jag kan med andra ord inte annat än att helt hålla med i det du skriver.



Skriver sen som jag skrev till Zara; lägg inte energi på att ångra saker du inte gjorde/gjorde - du var ändå på en av konserterna då på våren och det är ju speciellt bara det (enligt mig). :) En annnan får ju nöja sig med tanken att jag faktiskt TÄNKTE på att åka dit. Haha.. :)

2010-04-24 @ 13:40:31
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: sara

sv; helt bra :DDD

2010-04-24 @ 18:52:44
URL: http://sarakaulitz.tumblr.com
Postat av: videoGirl

Coolt att ni kom så långt fram på båda Sverige konserterna =) När skriver du om Milano konserten? =)

2010-04-25 @ 09:57:25
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: johanna

Håller verkligen med dig där! Man ska inte ställa sig längst fram om man inte klarar av de! Inte fan gnäller man om man står längst fram på en th-konsert :o

2010-04-25 @ 22:23:52
URL: http://jjohannaf.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kom också från Stockholmskonserten och fick nummer ;)

2010-04-26 @ 18:57:45
URL: http://hannatselin.blogg.se/

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0