Stockholm 2-4/3



Dagen efter konserten i Danmark tog jag och Zara ett tidigt tåg till Stockholm för att börja köa till konserten där. På tåget mellan Köpenhamn och Malmö träffade vi en knepig snubbe som berättade hela sin livshistoria för oss, samt blev utfrågade av tullpolisen. Väl framme i Stockholm drog vi direkt till Globen där vi skaffade könummer. Blev inte riktigt lika bra den här gången - nummer 52 och 53, men det dög. Vi träffade Johanna och umgicks med henne hela dagen plus en hel del andra kompisar. På kvällen kom Gabriel till Globen och hämtade oss eftersom vi skulle sova hos honom. Vi åkte hem och käkade banankaka och tittade på tv innan vi slutligen gick och lade oss.





Gabriel skjutsade in oss till Globen i samband med att han skulle åka till jobbet. Jag hade fått för mig att jag absolut behövde köpa mig någonting nytt att bära på konserten, så efter första uppropet drog jag och Zara in till stan. Efter att vi gått från affär till affär utan att hitta någonting gav jag upp. Vi slog oss ned på en bänk vid Hötorget och Zara tog sig en powernap. Efter andra uppropet vid Globen drog vi in till stan igen. Den här gången för att se Nikola, som spelade på Bengans. Han var okej. Efteråt stressade vi tillbaka till Globen för ett sista upprop, innan vi fick skjuts hem till Gabriel för ännu en natts sömn.





Jag och Zara sov ensamna i Gabriels lägenhet den här natten, då han var hemma hos ett par kompisar, och i och med att man skulle vara tillbaka vid Globen oerhört tidigt hade inte tvärbanan börjat gå, så vi beställde en taxi. Varken mitt eller Zaras bankkort fungerade att betala med, så jag fick kuta iväg till en bankomat medans Zara och taxisnubben stod och väntade. Slutade med att vi fick hela resan billigare. Kön flyttades sedan och organiserades på riktigt med hjälp av en snubbe från Livenation. Vi med nummer fick slå oss ned i en fålla och de utan i en annan. Det var riktigt kallt ute, så jag och Zara spenderade en del tid inne i Globen Shoppingcenter. Träffade bland annat Ammi, som vi inte träffat sedan Sheraton förra året. Jag tog mig även en tupplur ute i snön och umgicks med andra vänner. Tiden gick snabbt och snart var det dags för mig och Zara att dra hem till Gabbe för att fixa oss inför konserten. Innan det träffade vi på Gordon och hundarna. De sprang fram och hälsade på oss innan vi ens hann inse att det var dom. Otroligt fina! Jag och Zara tog oss även en stressig sväng till centralstationen för att lämna av alla våra väskor. Sedan var det dags för en lång tids väntan i snöstormen - i bara tunn tröja. Det var inte skönt vill jag lova! Men in kom vi iallafall, och vi lyckades haffa frontrow-platser den här gången också. Exakt samma som vi hade i Danmark. Underbart!






Postat av: sara

fan så kul att läsa ♥ :D

2010-04-20 @ 16:08:50
URL: http://sarakaulitz.tumblr.com
Postat av: ammi

Det var fett nice att ses! As länge sen ju. Synd att man inte hann säga hejdå!

2010-04-21 @ 19:32:44
URL: http://aaammi.blogg.se/
Postat av: sara

haha så kul att läsa andras konsertkänslor och resor. love it =)

2010-10-03 @ 19:43:20
URL: http://liveyourlifeandmakeitrock.blogg.se/

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0