Reading Festival 2011 / Dag 3.

Dag nummer tre på Reading vaknade vi upp hyfsat tidigt på morgonen - helt trasiga i kroppen.
Blåmärkena från kvällen före hade börjat komma fram och man kände sig lite halvt mörbultad. Dessutom hade jag lyckats bli sjuk, vilket inte kändes särskilt roligt. Vi pallrade oss dock iväg till ett ställe i närheten där det fanns bad och dusch, och ställde oss i den extremt långa kön för att få duscha. Jag minns inte riktigt hur länge vi stod/satt där och väntade, men det måste varit närmare två timmar åtminstone. Och det var det verkligen värt - känslan av att få duscha och tvätta av sig har aldrig varit skönare, trots att det var halvtrångt och ljummet vatten. Mådde mycket bättre efteråt, så slängde på mig lite smink och rena kläder innan vi drog tillbaka till tältet och käkade frukost.

Resten av dagen drog vi bland annat till Tesco och handlade, chillade i tältet, snackade med våra desperata tältgrannar, drack alkohol och bevittnade Two Door Cinema Club och Jimmy Eat World. Har velat se JEW live så länge jag kan minnas då jag lyssnade väldigt mycket på dem när jag var yngre, och de var riktigt bra. De spelade alla låtar jag önskat få se och stämningen var skön. Resten utav kvällen minns jag inte särskilt bra, mer än att vi chillade runt på området och hade allmänt roligt. Tittade bland annat lite smått på Crystal Castles och upptäckte till vår glädje att Enter Shikari skulle ha signering dagen därpå. The Strokes var sista band som skulle spela på Main Stage och vi bestämde oss för att gå och kolla på dem tillsammans med snubbarna som hade tälten bredvid vårat. Dock försvann alla förutom en som vi spenderade kvällen med. Jag kommer inte ihåg ett skit av Strokes spelning, men vad jag har förstått så ska dem ha varit bra.









Postat av: Lovisa Andersson

Såg att du hade bild på Jonna! Känner du henne sedan innan elelr träffades ni där? :)

2011-10-18 @ 17:43:43
URL: http://femtontio.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad kul det låter och nice bilder :-) Vad jag längtar att nångång få åka på en stor festival!

2011-10-19 @ 12:40:25
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: Lovisa Andersson

sv: Ah, coolt! :) Träffa dom på Pier Pressure förra året, och nu i år på P&L!



Har du mycket bilder ifrån scenen på P&L? Kan du inte lägga upp några?

2011-10-21 @ 22:44:27
URL: http://femtontio.blogg.se/

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0