6 oktober 2011

Det finns ju roligare saker att göra här i världen än att besöka Arbetsförmedlingen för ett kort möte, men det är iallafall vad jag nyss gjort. Någon nytta måste man ju göra. Fick tips om någon serviceutbildning som de trodde skulle passa mig, men jag är lite kluven där. Igår tog jag iallafall mig själv i kragen och såg till att dela ut mitt CV på x antal butiker i stan. Hade tänkt att fortsätta på den vägen idag och åka och göra detsamma i Partille, men med tanke på att regnet står som spön i backen utanför fönstret dog den lusten lite halvt. Får försöka se till att göra det imorgon eller på lördag innan hockeyn istället. #Toughlife

Minns när jag gick i skolan (som om det var länge sedan, haha) och tänkte att jag skulle offra min högra hand för att slippa helvetet och kunna ligga hemma varje dag och ta det lugnt. Jag trodde att det skulle vara heaven on earth, men fan så fel jag hade. Jag håller på att go nuts över att inte ha någonting att göra på dagarna och vetskapen om att man inte har några pengar in (förutom ett par fjuttiga tusenlappar från AF) gör ju vem som helst självmordsbenägen. Så till alla barn som läser min blogg - bli aldrig arbetslösa. (!!)



Postat av: Linda

Jag hoppas att du hittar jobb!!

2011-10-06 @ 18:44:52
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0