Magnus Kahnberg / Tacklingar / Frölunda Indians.



Nyss hemkommen från Scandinavium och en hockeykväll som inte riktigt slutade som den borde. Ungefär åtta minuter in i första perioden delade Linköping's Sebastian Karlsson ut säsongens, utan tvekan, fulaste tackling som resulterade i en medvetslös Magnus Kahnberg som livlös föll med ansiktet ned i isen. Där blev han liggande ett bra tag samtidigt som diverse sjukvårdare kallades in innan han i ilfart fördes av isen på bår, för att sedan föras till sjukhus i ambulans. Jag har kontinuerligt gått på hockey enda sedan jag var liten och har aldrig varit med om något liknande. Jag satt med kalla kårar längst ryggraden och jag och Christopher övervägde ett tag att lämna arenan för stunden under tiden då Magnus låg livlös.
Det är sådant man inte vill se. Det är sådant man inte ska behöva se. Aldrig.

Hockey är en fysisk sport och jag tillhör den delen av befolkningen som älskar då spelet är hårt. Jag älskar hårda tacklingar och tycker att det är en stor del av sporten. Men det finns en gräns. En gräns som Sebastian Karlsson överskred med hästlängder ikväll. Jag skulle vilja veta hur man, som spelare, tänker då man delar ut en stenhård tackling rakt upp i ansiktet/huvudet mot en spelare som uppenbart inte har en aning om vad som håller på att ske. När fan försvann respekten gentemot andra människor? Det finns ett liv även utanför rinken och ett liv efter hockeykarriären. Ett liv som, på några sekunder, kan förstöras totalt på grund av en sådan här tackling. Dags för både spelare och disciplinnämnden att agera!

Då matchen idag avslutats fick vi information om hur det stod till med Magnus och man kunde konstatera, efter röntgen, att han "enbart" dragit på sig en riktigt kraftig hjärnskakning, utslagna tänder och ett sår i pannan. Det pratas även om minnesförlust. Tur i oturen då en sådan smäll kunde resulterat i vad som helst, men det återstår att se när han kan äntra isen och spela igen. Kämpa Magnus! Vi tänker på & behöver dig.

När det gäller idioten Sebastian Karlsson hoppas jag att han lider riktigt ordentligt ikväll när han inser vad han gjort och att hans tackling resulterar i jävligt många matchers avstängning samt hög böter.


Postat av: Linda

Oj det låter illa :s



Sv: Det är så sant! Djur är så härliga :)

2011-11-06 @ 16:01:31
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0