Question/Answer



Svar: Yes, det stämmer att jag går på Munkebäcksgymnasiset. Går sista året på samhäll-media och tar studenten i vår. Om jag ska vara ärlig har jag dessvärre inte så mycket positivt att säga om skolan, men kan berätta lite kortfattat om de punkterna du frågade om. Om man tycker om skolan eller inte beror dock till stor del på vilken sorts person man är. Jag vet många som älskar skolan, samtidigt som jag vet väldigt många som tycker precis som jag.

Lärarna: Beror nog lite på vad man väljer att gå för linje. Jag har haft några bra lärare, medans resten inte har varit mycket att hänga i julgranen. Vi har fått byta lärare alldeles för många gånger för att jag ska ha lyckats hålla räkningen och de har dessutom väldigt dålig koll på saker och ting. Till och med rektorn brister på den punkten. Saker och ting är väldigt flummiga och röriga och det är kass kommunkation mellan elever och lärare när det gäller inställda lektioner/ändrade datum och så vidare och så vidare.

Eleverna: Eleverna har jag inget ont att säga om. Det är precis som på vilken skola som helst - upp till vilken klass man hamnar i. Är dock väldigt stor variation på stilar och sådant, vilket alltid är trevligt. Med tanke på att skolan är såpass liten upplever jag dessutom samhörigheten eleverna emellan något bättre än på större skolor.

Miljön: Skolan är extremt liten. Låg i Munkebäck förut, men ligger nu granne med Bergakungen och Burgården. Eftersom jag själv gick i skolan innan den flyttades kan jag inte låta bli att jämföra den nuvarande byggnaden med den förra, vilket gör att jag inte tycker särskilt mycket om den nuvarande. Vill man gå i en liten, "mysig" skola är dock Munkebäck perfekt.

Övrigt: Som du märker är jag inte tidernas största fan av Munkebäck. Det finns alldeles för många punkter där dem brister och jag vet inte hur många gånger jag blivit arg och besviken på antalet lärarbyten eller bristen på koll. Dock är skolan väldigt chill. Vi arbetar med datorer varje lektion, vilket är trevligt om man tycker om det och skolan är, som jag nämnde här ovanför, väldigt liten vilket kan vara otroligt skönt ibland. Man slipper hetsen och springandet efter saler och liknande som ofta finns på större skolor.



Hoppas att detta kan hjälpa dig lite grann i ditt val, trots att jag kanske låter lite väl negativ.

Postat av: Anonym

Tack så jätte mycket! Får fundera lite till antar jag. :)

2010-11-27 @ 21:32:54

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0