Good Charlotte


För att göra en lång historia kort kan jag sammanfatta gårdagen genom att säga att jag och Rach stod längst fram under Good Charlotte och sedan gick ut ur arenan precis innan PINK skulle börja spela, och därmed förlorade våra platser där framme under hennes show. Anledningen till detta var att jag fick ett sms precis efter att Good Charlotte gått av scenen, där Christopher skrev att han precis träffat dem där utanför. De hade sagt att de skulle komma ut igen, så efter att jag lidit av dödlig beslutsångest ett tag slog jag och Rach oss ut genom alla tusentals människor och drog ut ur arenan. Vi stod där bakom och väntade i ungefär en timma, samtidigt som vi hörde hör PINK var igång där innanför. Med min tur kom Good Charlotte självklart inte ut igen, så när jag och Rach en timma senare gick tillbaka in på Ullevi hade vi inte bara missat halva PINK's konsert utan även förlorat våran frontrowplats. För ingenting. Vi gjorde ett försök att ta oss fram igen, men eftersom publiken bestod till 90% fulla vuxna blev vi utskällda istället.

Good Charlotte fick konstigt nog bara en halvtimmas speltid, men under den halvtimman hann de slänga in ett par av mina gamla favoritlåtar. Var en sån sjuk känsla att se de på riktigt efter så sjukt många år, och jag måste säga - FAN VAD JAG ÄLSKAR DEM! Man blir så otroligt glad av musiken och bandet. Joel och Benji är så personliga när de pratar med publiken, och trots att människorna på Ullevi var de mest tråkiga och sega människor jag sett på en konsert, så drog de på för fullt. Det bästa av allt var att de sa att de skulle komma tillbaka till Sverige i höst, då de släppt sin nya skiva. Det är bara att hålla tummarna för att det stämmer, för fan vad jag blir lycklig av det jävla bandet.

Efter konserten skulle Benji vara DJ på Nivå, så jag och Rach bestämde oss för att dra dit, trots att vi inte skulle komma in. Efter att ha gått upp och ned längst Avenyn ett par gånger hittade vi stället till slut, och en stund efter att vi kommit dit anlände Benji i en stor vit limousine. Kändes lagom surt att se honom dra in på stället och sedan inte kunna komma in själv. Dumt. Mycket dumt! Jag och Rach drog och nattkäkade på Donken istället, och runt halv två åkte jag hem.

(PINK var sjukt grym live hon också förresten. Skulle inte banga hennes röst. Eller utseende! 
Screw ljudet på min kamera också, som tydligen bestämt sig för att gå sönder.)

 










Postat av: videoGirl

Sv: Okej :) Den tog verkligen bra bilder! :D

2010-07-24 @ 19:06:16
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: videoGirl

Sv: Åh :)

2010-07-24 @ 19:11:52
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: diana

fin blogg, aööt bra?

kolla in min är du snäll o komentera(:

2010-07-26 @ 14:18:43
URL: http://duzziiies.blogg.se/
Postat av: emelie

haha visste inte att de fanns kvar ens ^^

men deras gamla låtar är bra iaf:D antar ju att de gjort nya, men de har inte jag höört :)

2010-07-26 @ 15:36:01
URL: http://emeliies.blogg.no

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0