12 mars 2012


^ Här är man inte ensam av att njuta av våren och solen minsann.
Måndag och ny vecka. Igen. Veckorna börjar och tar slut en efter en utan att jag varken hinner inse eller reflektera över dem. Häromdagen var det snöstorm och idag har jag suttit på balkongen och solat i över 15 plusgrader. Sköna kontraster. Längtar efter sommar, roadtrips och festivaler. Ovanligt? Nej.
Den senaste veckan har jag mestadels glidit runt i bilen, pumpat 30 Seconds To Mars på hög volym och känt mig vuxen. Känner mig inte mindre vuxen då jag kom på mig själv med att vilja använda uttrycket "uträttat diverse ärenden", men där fick gränsen gå. Jag är ju faktiskt inte gammal ännu. Typ..

Vet ni vad? Har ni inte någonting annat för er har jag ett tips - sätt er bakom ratten, skruva upp volymen, sätt på spår nummer 11 på "This Is War" [Stranger In A Strange Land] och inse varför ni lever.
Ingenting i världen skulle kunna få mig att ändra åsikt om det jävla mästerverket till låt.

- - -

I samband med att våren kom till Göteborg (vågar man hålla tummarna för att den är här för att stanna?) drog även SM-slutspelet igång, där vi som bekant möter Brynäs i kvartsfinalen. Match nummer ett som spelades igår slutade inte riktigt som vi hade hoppats på och detta efter en grov domarskandal.
Jag blir fortfarande alldeles för irriterad (!) när jag tänker på det och orkar inte skriva någonting mer än att någonting liknande aldrig ska få hända på en sådan här nivå. ALDRIG.

Imorgon spelas match nummer två på hemmaplan och jag både hoppas och tror att spelarna lämnat gårdagen bakom sig och kommer ut på isen som det starka och tongivande lag de faktiskt är.
Jag bryr mig alldeles för mycket för att kunna acceptera en eventuell förlust i kvarten efter det här.


Postat av: Linda

Aw katten då :3 och läter härligt annars också :) att lyssna på Stranger in a Strange Land när man i bussen eller ute och gå eller något känns så mäktigt, förstår hur du menar!

2012-03-13 @ 19:14:40
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0