Världens finaste Mowgli.

"Mowgli drabbades av cancer och opererades av duktiga veterinärer flera gånger. Men cancern gick dessvärre inte att hejda och under hösten 2010 stod det klart att han inte skulle klara sig. I samråd med hans veterinärer lät ridskolan honom somna in den 16 december 2010."

Jag vill inte tro att det är sant. Trots att det är flera år sedan jag red honom idag vill jag inte acceptera att han inte längre finns där uppe bland alla andra hästar. Älskade, fina Mowgli.
Så otroligt mycket jag upplevt och lärt mig med honom. Hopptävlingar, clear rounder, gymkhanor.

Jag hoppas att han har det bättre där han är nu. Utan småungar som inte förstår hans nervositet och utan barn som sparkar honom i sidorna och rycker honom i munnen. Jag hoppas att han är fri.

Vila i Frid, världens finaste ponny.




Postat av: s.e

sv: För att... Jag typ... inte var lika galen i dem då som jag är nu. Jag blev ju extremt TH-fan i slutet av mars, så ja... "///

2011-01-29 @ 23:55:31
URL: http://jumbiie.blogg.se/
Postat av: videoGirl

Aw, synd att den måsta avlivas :(



Sv: Ja, man skulle så gärna vilja vara där! Just dendär känslan är det bästa! =)

2011-01-30 @ 11:54:26
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: s.e

sv: Jo men,,, inte i Sverige ;<

2011-01-30 @ 17:09:59
URL: http://jumbiie.blogg.se/

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0