3 januari 2012



Hoppsan. Har inte blivit någon uppdatering sedan förra året. Smisk. Hade en mysig julafton förra helgen tillsammans med mamma, Marcus och Christopher. Träffade sedan pappa och farfar och bytte julklappar med dem på annandagen. Sammanlagt blev jag 16500:- rikare samt ägare till två stycken presentkort, ett par tofflor, en fleecemorgonrock, trosor, en söt liten Frölunda-nalle samt en chokladask. Fint.
Den allra finaste "julklappen" av dem alla är dock sötnosen på bilden här ovanför. Min älskade lilla bebis.

På juldagen var det meningen att det skulle bli party. Dessvärre kom jag aldrig längre än till förfesten då kvällen slutade lite tvärt och oväntat för min del. Hade en trevlig kväll innan dess med Natha och Isabelle dock. Min nyårsafton spenderade jag sedan på fest i Landvetter. Övervägde fram till sista sekunden att ignorera det faktum att det var nyår och istället stanna hemma med Kiara, men pallrade mig iväg till slut ändå. Tycker inte att det är någonting att fira att man lämnar ännu ett år bakom sig och blir ett år äldre, men det blev en helt okej kväll ändå. Hoppas att ni alla fick ett bra slut på 2011 och en skön start på 2012.



Annars har mellandagarna bjudit på väldigt mycket hockey. Hemmamatch på annandagen som slutade med straffvinst för oss. Sedan i fredags drog jag och Christopher lite spontant till Jönköping för bortamatch mot HV71. Dessvärre slutade matchen 4-0 till HV och vi fick sätta oss på bussen tillsammans med andra tillresta Frölundasupportrar och åka tillbaka till Göteborg utan att ha fått ett enda mål att jubla för. Lite surt, men vi kommer igen. Förhoppningsvis redan imorgon då vi möter Linköping på hemmaplan.

Har även gått väldigt bra för Sverige i det pågående JVM då vi slutade som gruppvinnare efter att ha vunnit alla matcher i vår grupp, vilket betyder att vi direktkvalificerade oss till semifinalen som spelas imorgon mot, vad det ser ut som nu, Finland. Det är så härligt att se den otroliga viljan och kämpaglöden hos juniorer.
En stor skillnad gentemot Elitserien och A-landslaget, och det är så roligt och gött att se.

Som ett stort plus i kanten vann även Rangers med 3-2 över Flyers i Winter Classic nyss. Henrik Lundqvist, säger jag bara! Den killen spelar i en liga för sig. Känns så sjukt att inse hur långt han har kommit sedan man såg honom som "liten" under alla år i Frölunda. Man känner sig som en stolt mamma.



Postat av: Anonym

Vad är det för kattras? Vart köpte ni henne? Jag är nämligen också sugen på att skaffa katt och letar efter en uppfödare i Göteborgs-området.

Du fick väl din katt när hon var kattunge, men är det inte så att man måste köpa två katter ifall man vill ha kattungar?

2012-01-03 @ 01:41:47
Postat av: charlotte

Svar: Hon är en blandning mellan Perser Exotic och Bondkatt & vi köpte henne av en kompis till min mamma. Därför inte hos någon "etablerad" uppfödare. Jag har aldrig hört någonting om att man måste köpa två stycken. Det enda jag har hört är att ungarna ska vara minst 12 veckor när man tar dem från mamman och inte 8 veckor som vissa uppfödare vill påstå. :)

2012-01-03 @ 01:50:22
URL: http://phantomrider.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej, då är det säkert jag som har uppfattat det fel! :)

Är det en innekatt ni har?

2012-01-03 @ 15:32:35
Postat av: charlotte

svar: yes, hon är innekatt :) vi får se dock hur det blir när hon har blivit lite äldre då det känns som att det kan bli svårt att hålla en katt inne hela tiden. men just nu är hon enbart innekatt.

2012-01-03 @ 16:22:55
URL: http://phantomrider.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter bra, hoppas att året har också börjat bra :-)

2012-01-03 @ 17:59:38
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0