Ikväll är vi alla Förlorare!


Jag har aldrig varit med om sådan hetsig stämning på Facebook som under de senaste timmarna. Och inte fan är det konstigt. Självklart pratar jag om valresultatet och det faktum att rasisterna aka. Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen. Detta kommer inte skapa någonting annat än ett samhälle med ökad segregation och hat och det skrämmer mig att veta att 6% av svenska folket instämmer i Jimmie Åkesson's (med bihang) sjuka åsikter. Jag har alltid varit starkt emot all form av rasism och bara tanken på att vi nu har ett främlingsfientligt parti i riksdagen gör mig illamående. Speciellt med tanke på rollen de kommer att få. Vågar inte ens tänka på hur mycket Sverige kommer att gå ned sig de kommande 4 åren.

 

Orkar inte skriva ett seriöst eller sammanhängde inlägg. Önskar bara att de "smarta" människor som röstade på SD kunde läst på lite mer om vad de egentligen står för och tagit reda på den nazistiska bakgrund många högt uppsatta inom partiet har. Vi behöver ingen ny Hitler!


Postat av: F

Jag håller helt och hållet med dig, jag tror egentligen inte att alla de människor som har röstat på dom vet vad det egentligen har gjort.

Alla tror att genom att rösta på dom så kommer alla "invandrare" att skickas iväg och att Sverige kommer bli ett Sverige, rasism på hög nivå.

Och även nazism som folk helst inte vill se att det faktiskt finns.

Dålig stil av dom som röstat på SD, men visst åsikten är fri.

2010-09-20 @ 07:01:06
URL: http://friidaellinor.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Alltså de säger ju att de inte är rasister och så, men vad är då rasistiskt om inte det de står för är det? Om människor inte ska ha samma rätt att bo i Sverige, så har de ju inte samma rättigheter. Om de vill de så måste de väl tycka att människor har olika värde och det om något är väl rasistiskt! Blir bara äcklad!

2010-09-20 @ 11:00:00
URL: http://linneaamaria.blogg.se/

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0