16 september 2010


Man märker verkligen att det börjar bli höst ute nu. Hemska tanke. Hur mysigt det än är med varma halsdukar och vantar så går det inte att sticka under stolen med att allting känns en aning jobbigare då det är mörkt och kallt utomhus. Jag bävar inför tiden då det är lika mörkt när man åker till skolan som när man åker hem. Funderar starkt på att emigrera. Eller åtminstone gå i ide under det kalla halvåret.

För övrigt tycker jag om torsdagar. Inte nog med att man kliver upp ur sängen med vetskapen om att det är fredag imorgon - jag börjar även klockan 13.15 och har enbart en lektion. Sådant gör vardagen lite mer hanterlig. Hann även med att gå till biblioteket och förtidsrösta innan skolan. Skönt att ha det gjort tidigare och slippa stå och trängas med alla desperata väljare på söndag. Börjar bli en aning nervös inför resultatet av valet nu. Har aldrig varit särskilt insatt i politik tidigare, men i år har jag följt alla debatter och diskussioner slaviskt. Med tanke på att jag snart går ur skolan samt har uppnått den åldern jag gjort känns det som att allting rör mig lite mer än vad det gjort vid tidigare val. Alla som är röstmyndiga borde utnyttja vår demokrati och lämna en röst, oavsett om man röstar blankt eller på ett specifikt parti.

Nu ska jag lägga mig i sängen och lyssna på musik tills mina öron blöder, men innan dess bjuder jag på en söt bild från gardagens dramalektion. Fy skäms på er som inte ser att vi ska föreställa HIV-viruset.


Postat av: videoGirl

Nice ansiktsmask :D



Sv: Okej, det är super med mig! :)

2010-09-17 @ 18:59:01
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0