I love this record baby, but I can't see straight anymore


Jag såg det som ett ypperligt tillfälle att dela med mig av mina åsikter om Miss Gaga nu när halva Sverige sitter och spammar om konserterna hon ska ha här nu i helgen. Jag tyckte om ett flertal av hennes låtar år 08. Då "Just Dance" var en sommarplåga och hennes skiva precis hade släppts, men idag tål jag knappt att höra hennes namn. Jag tycker att hon är så otroligt överskattad. Alla låtar låter likadant och hennes såkallade "egna stil" ser bara fake och framtvingad ut. Känns enligt mig inte genuint för fem öre.



När vi ändå pratar om stil. Det finns någonting jag stör mig så oerhört på, och det är att folk försöker så jävla mycket nu för tiden. Man försöker och gör allt för att sticka ut och vara egen, vilket i slutändan leder till att alla ser i stort sätt likadana ut. Hur många tjejer med vita converse, kort skinnjacka och tubhalsduk ser man inte nu för tiden? Eller tjejer med rufsigt hår, skjorta och glasögon utan glas? Eller vad sägs om killarna som helt plötsligt bestämt sig för att skaffa kortare hår på sidorna och gå klädda à la 80-tal?

Jag säger inte att jag är bättre själv. Absolut inte. Men vad hände med tiden då alla hade sin egen stil? Det är tråkigt att titta sig omkring på stan numera och mötas av samma syn vilket håll man än vänder sig åt. Och bloggar. Det spelar ingen roll vad det är för blogg man råkar klicka sig in på - alla skriver om samma ringar, samma skor och samma plagg. Allting är detsamma överallt. Är väl så det är i Sverige för övrigt också i och för sig, vilket är tråkigt. Jag vill till USA. Jag vill ha action, personlighet och kreativitet.

Postat av: videoGirl

Hur ser din helg ut? :)

2010-05-07 @ 22:24:05
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: Linnéa

Håller veeerkligen med dig! Haha kändes som att läsa sina egna tankar ;)

2010-05-07 @ 22:33:39
URL: http://linneaamaria.blogg.se/
Postat av: videoGirl

Sv: Ja, verkligen! Jag skall säkert träffa en kompis och kanske läsa lite till ett prov, om man orkar :P Lycka till med pluggandet för dig!

2010-05-07 @ 22:47:39
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: videoGirl

Sv: Tack!

2010-05-07 @ 23:19:33
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: maja

Exakt. Jävligt bra sagt faktiskt, håller med dig till tusen!

2010-05-08 @ 00:44:43
URL: http://minifritz.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker det är konstigt att du pratar om hur alla ser likadana ut och att ingen är originell , då Gaga (som är den mest originella och unika som finns)påstås vara överskattad och fake?

förstår inte dina resonemang, faktiskt.

2010-05-17 @ 21:04:14

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0