Svar på Frågestund ~ Part 1

 


Vilket är ditt bästa TH-minne?

De minnen jag har med Tokio Hotel är det finaste jag har, och jag skulle inte byta ut någon utav de mot någonting här i världen. Men skulle jag vara tvungen att välja ett minne som det bästa, skulle det utan tvekan, vara den första konserten jag var på i början av 2007. Det året kommer alltid att vara det bästa året i Tokio Hotel-sammanhang och konserten var oslagbar. De känslor jag upplevde i samband med den kommer aldrig gå att beskriva i ord. Har fortfarande svårt att förstå att jag varit med om det på riktigt.



Favoritlåt med Tokio Hotel?
Finns det någon TH-låt som betyder extra mycket för dig? Vilken och varför?

Jag har tänkt på det här så många gånger och jag har en känsla av att jag till slut kommer ha lyckats rabbla alla deras låtar. Det finns alldeles för många av de som har stärkt mig och som lyckats göra mig hel då jag känt mig som mest trasig, för att enbart kunna välja en. Självklart finns det låtar som betyder mer för mig än andra, men det skulle bli alldeles för svårt att utse vilka de är, så jag låtar det förbi osagt.



Bästa konserten under Humanoid-turnén?

I och med att jag hade helt olika känslor på alla fyra konserter jag var på under turnén, så är det svårt att utnämna en som den bästa. Ska man gå efter publiken och stämningen i arenan vinner konserten i Milano med stor marginal, men samtidigt är det så mycket annat som spelar in. Konserten i Danmark var bäst på sitt sätt i och med att allting var nytt - och på tyska, men konserterna i Sverige var speciella på sitt sätt de också. Dock tror jag faktiskt att det står mellan konserten i Danmark och den i Milano.



Vart stod ni under konserten i Frankfurt? (Vilken rad och sida osv.)


Till en början slog vi oss ned framme vid scen på Toms sida. Det var då ett par personer framför oss, men innan konserten började armbågade vi oss längst fram till staketet. Där stod vi enda tills det var dags för In Die Nacht och Rette Mich ute på catwalken - då förflyttade vi oss dit och stod där en liten bit från staketet.



Hur ser en perfekt TH-konsert ut för dig?

Skulle jag få drömma mig bort totalt så skulle jag helst se de spela på en så liten scen som möjligt, på ett så litet ställe som möjligt. Bara en enkel, personlig och intim spelning. Det behövs inga stora scener, eld eller coola kläder - det var Tokio Hotel jag blev kär i och ingenting annat behövs.



Vilken av Bills alla frisyrer skulle du välja om han bara fick ha en och samma resten av livet?
Isådana fall skulle jag utan tvekan valt fluffet han hade i början av 2007.



Favoritkonsert med Tokio Hotel?
Jag antar att du syftar på favoriten av de jag själv har varit på?
Isåfall - min första konsert, 15 april 2007 i Frankfurt.




Postat av: Anonym

okej, händer annars da?:D

2010-06-05 @ 00:37:05
URL: http://snoocxz.blogg.se/
Postat av: UMA

sv_ haha men dåså ;) jag har läst den 5 gånger nu och den är alltid lika bra :D

2010-06-05 @ 10:45:04
URL: http://HTTP://UMAPUMA.BLOGG.SE
Postat av: Ebba

2007 måste ha varit tokio hotels bästa år! <3

2010-06-05 @ 12:38:08
URL: http://youatemycookie.blogg.se/
Postat av: videoGirl

Roligt med svaren! :) Jag är avundsjuk, och glad, på dig som sett TH så många gånger! :D

2010-06-05 @ 14:06:12
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0