Göteborg / 28 Nov


"Kort" sammanfattning av första dagen av resan till London.


För en vecka sedan vid den här tiden sprang jag omkring som en yr höna och fixade det sista med packningen inför London. Det hade börjat snöa ute och Ryanair varnade om förseningar och liknande i flygtrafiken. Både jag och Rach blev paranoida över att vårt plan skulle bli inställt, men någonstans trodde jag ändå inte att det skulle ske. Sagt och gjort, jag och mamma satte oss i bilen till flygplatsen och var där nästan tre timmar innan flyget skulle gå. Rach hade inte kommit ännu, så jag satte mig och tog en fika.

Då Rach anlände satt vi och chillade tills det var dags att checka in väskorna. Efter det gick vi igenom säkerhetskontrollen och påbörjade väntan på flyget. Det var menat att gå 21.20, men blev snart framflyttat till 21.50. Därefter blev det ännu mer försenat och det sades att det skulle landa runt 22.00 och sedan avgå till London igen vid 22.30. Vi blev lite lagom irriterande då vi inte orkade komma fram såpass sent, men vi var glada så länge det stod att det skulle avgå överhuvudtaget. Dessvärre byttes den "glädjen" ut en stund senare då de ropade upp i högtalarna att flyget var inställt på grund av snön.

Jag kan inte ens beskriva den besvikelse och rädsla jag fylldes med. Vi skyndade oss till informationsdisken där man skulle ha chansen att boka om till ett flyg dagen därpå, men hamnade otroligt långt bak i kön. Väntan ägnades åt panikfyllda telefonsamtal och sms till Christopher och Johanna som fick sitta och kolla andra alternativ och flyg åt oss. Både jag och Rach var så otroligt jävla rädda över att inte komma ner till London i tid till köningen och konserten och jag kände hur gråten satt i halsen. Ganska snart bestämde vi oss dock för att boka biljetter till ett nytt flyg från Landvetter istället, med tanke på att det var mindre risk att det skulle bli inställt därifrån då det är en mycket större flygplats. Dock bokade vi om vårat betalda flyg till ett kvällen därpå också, IFALL flyget från Landvetter skulle bli inställt det med.

Vi hade ingen aning om vart vi skulle spendera natten då klockan redan var runt elva på kvälen, men satte oss iallafall på flygbussen in till stan. Dock tvingades vi sitta och vänta i närmare en timma på bussen innan den avgick, segt. Vi kom fram till centralstationen runt ett och insåg att både flygbussarna till Landvetter samt tågen hem till mig hade slutat gå  = vi hade ingenstans att spendera natten. Grabbade iallafall tag i en dator och bokade biljetterna till det nya flyget. Panik med pengarna, men det viktigaste var att iallafall komma iväg.

Vi träffade på en brittisk kille som skulle åkt med samma flyg som oss som vi började snacka med. Han hade inte heller någonstans att vara under natten, vilket slutade med att han hängde med oss. Vi fick reda på att Shell hade öppet dygnet runt och drog dit och satte oss för att behålla värmen. Vi pratade och hade trevligt, vilket gjorde att timmarna gick snabbt. Skaffade oss ännu en ny vän också - en alkoholist, som tydligen blev an aning besatt av mig. Han skrev något slags "kärleksbrev" och kunde inte sluta stirra, snacka och sjunga. Det hade vi ganska kul åt. Runt tre blev vi hämtade av Rach's föräldrar för att iallafall lyckas få några få timmars sömn innan det nya försöket för avresa skulle ske dagen därpå.


Postat av: lina

allt bra?:)

2010-12-05 @ 20:09:00
URL: http://angelinasliiife.blogg.se/

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0