Krakow / 21 aug

Det var hemskt att vakna upp dagen efter spelningen och veta att allting var över och att vi skulle åka hem. Det finns inget värre än att lämna någonting sådant bakom sig och veta att verkligheten och vardagen står och välkomnar en så fort man landat i Sverige igen.

Vi var tvungna att checka ut ur hotellet klockan 11.00 och vårat flyg skulle inte gå förrän 14.40, så vi packade det sista, åt lite frukost och drog sedan ut på stan. Vi hade tänkt att vi skulle hinna chilla i staden lite, men klockan tickade iväg och vi tog tåget till flygplatsen ganska direkt. Det första vi fick syn på då vi kom fram var att 30STM (antagligen) skulle flyga från samma gate som oss - en halvtimma senare. Vi visste inte riktigt om vi skulle bli glada eller ledsna, med tanke på att detta kunde innebära att vi skulle stöta på dem på flygplatsen, men att det förmodligen skulle innebära att vi missade dem precis. Igen!

Vi gick igenom säkerhetskontrollen och satt nervöst och väntade ett par timmar på att flyget skulle gå. Ingen skymt av bandet den här gången heller, tyvärr. Det var sorgligt att lyfta och se Krakow bli mindre och mindre, och längre och längre ifrån. Resan gick snabbt och det dröjde inte länge innan vi landade i Sverige. Vi möttes av kasst väder och det gjorde ont att veta att man var hemma igen. Tog bussen in till Stockholm, köpte mat på Donken då vi var framme och tog sedan tåget hem till Göteborg igen.

Ett slut på en äckligt underbar resa, men även början på ett äventyr som fortsätter senare i höst!
(Och tack till 30STM för lyckan de sprider.)

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.