Danmark 26/2 - 1/3

 

Uppdaterar snabbt och sammanfattande om dagarna i Danmark, Stockholm om Göteborg nu. Är så trött på att skriva om det och vill hellre uppdatera om Milano samt mina vanliga dagar.

 

 


 

 

 

Runt klockan halv nio gick vi till vårat hotell för att äta frukost, vilket självklart blev rostade mackor med Nutella. Så sjukt gott. När vi ätit klart begav vi oss till kön igen, där vi la oss i tältet. Zara var duktig och pluggade, medans jag halvsov. Vi låg även och sjöng högt som idioter till musiken på min ipod. Danskarna måste trott att vi var dumma i huvudet, men vad gör det? Kul hade vi. Efter att vi även spelat några omgångar Yatzi märkte vi att någonting pågick utanför tältet - ett gäng danska killar som gick på skolan mittemot stod och bombade kön med is och stora snöbollar. Vi fann det hela ganska roande då de skulle förställa gymnasie-elever, men betedde sig som småbarn, men då de började träffa våra tält och förstöra blev det hela ganska irriterande. Vi, och även ett par dansar, försökte prata med dom, vilket tydligen hetsade de till att kasta ännu mer. Danskarna bredvid ville ringa polisen, men istället bestämde vi svenskar att vi skulle gå upp till skolan och prata med dom. Vi blev skickade till deras skolbetjänt, som skulle säga till dom. Trots detta slutade de inte, så det hela slutade med att Zara gav en av killarna en rejäl käftsmäll.

 


Efter detta tänkte vi dra en snabbis till Netto för att köpa någonting gott att äta, men det hela slutade med att vi köpte med oss massa gott (läs: vindruvor, chips, choklad, ostpinnar!) och begav oss till hotellet, där vi tittade på tv och chillade lite. Vi fick även för oss att vi skulle beställa upp pizza till rummet, så Zara ringde receptionen och bad om Roomservice. HAHA! De hade tydligen inte det på vårt hotell, så det blev lite halvt awkward. Eftersom hungern var påtaglig begav vi oss istället till en pizzeria i närheten av arenan. Vi satt sedan resten av kvällen och umgicks med de andra. Jättemysigt! Vi pratade, grillade marschmallows (med tältpinnar) och skrattade av övertrötthet.

 

Innan vi skulle sova den natten gick vi tillbaka till hotellet och snodde med oss våra täcken. Sov fett dåligt under natten. Danskarna skrek och störde som fan, och jag hade glömt öronproppar.

Men lyckades väl somna ändå framåt mitten på natten, trots allt!

 

 


 

 

 

Hände inte alltför mycket den här dagen, om jag minns rätt. Efter en väldigt sömnlöst natt drog vi till hotellet för att äta frukost. Vi tog oss även en powernap på hotellrummet, innan vi gick tillbaka till kön. (Bästa tipset: Ha hotell om ni köar i kyla!) Precis som dagen innan satt vi och chillade i tältet. Sjöng och hade det trevligt. Lotta och Rach, som hade kommit till Köpenhamn på fredagen, kom och hälsade på en snabbis också. Vi umgicks med Bea, Elin, Bea och ett par danskar under dagen samt på kvällen. Jag och Zara drog även till Netto (som för övrigt var stängt) och ett par andra affärer för att köpa någonting att äta + öronproppar till mig. Vi käkade pannkakor till middag. Mysigt och gott! Under kvällen satt vi vid våran eld (läs: marshaller) och drack varm oboy och hade det trevligt tillsammans med de andra.

 

 

 

 

Vet inte från vilken dag videon är, så den får komma med här på ett hörn. Anledningen till att vi där har nummer sju och åtta, istället för ett och två, är för att det kom folk från danska fancluben som påstod sig ha varit där före oss. (Vi har bildbevis på att de inte var det.) Vi orkade inte bråka, så vi lät det vara. Det ordnade sig ändå vid insläppet sedan. Och nej (!) jag pratar inte sådär seriöst. Jag och Zara har en tendens att vara oseriösa i alla våra "videobloggar".

 

 


 

 

Dagen innan konserten! Efter att vi ännu en gång ätit frukost på vårat hotell möttes vi av solsken när vi klev ut genom dörren igen. Det var även hyfsat varmt, så jag satte mig utanför tältet i solen och skrev. De andra hade nyligen vaknat så vi höll även de sällskap och var sociala medans de käkade frukost.

 

 

Rach bestämde sig för att börja köa under dagen, så hon joinade vårat sällskap. Vi spelade Yatzy och Uno ett slag, och gick på promenad runt omkring Forum. Det kom även fler danska fans under dagen och kvällen, vilka vi pratade lite med. Innan vi drog tillbaka till hotellet för att lämna saker och duscha den kvällen satt vi och pratade ett bra tag i reget med Stelle. En dansk tjej vi lärde känna där.

I och med att Rach skulle köa ensam och inte ville sova själv i ett tält bestämde vi oss för att tränga in henne i vårat. Det funkade, trots att det blev lite trångt! Sov faktiskt riktigt bra den natten.

 

 

 


 



Konsertdagen! Var nog ingen som sov särskilt länge den här dagen. Jag vaknde alldeles för tidigt och kunde omöjligt somna om. Det var svårt att förstå att dagen redan var kommen, att alla de dagar då vi köat redan var över. Eftersom Rach inte heller kunde somna om bestämde vi oss för att ge upp våra försök, och gick istället ut och satte oss i sovsäckarna och chillade. Tokio Hotel's lastbilar och bussar kom någon gång tidigt på morgonen och alla började självklart skrika. Tycker att det är ganska pinsamt och blev inte ett dugg förvånad då en av lastbilschafförerna kom ut och bad folk vara tysta. De hade trots att kört hela vägen från Hamburg under natten, och ville sova.

 

Eftersom ingen visste någonting hur det skulle bli med kön under dagen (vi hade bara hört att vakterna skulle komma runt åtta på morgonen) bestämde jag och Zara oss för att gå ganska direkt till hotellet för att lämna våra saker. Lika bra att ha det gjort, tänkte vi. Var lite sorgligt att ta ned tältet och packa ned allting - det hade trots allt varit vårat hem i fem dagar. Under tiden vi var borta fick vi ett sms av Bea som talade om att vakterna hade kommit och att kön höll på ett flyttas. Vi fick panik och trodde att vi skulle förlora våra platser, men hon hade pratat med dom och det var ingen fara. Vi skyndade oss tillbaka och hade då en plats längst fram i kön innanför kravallstaket.

 

 

Ännu lite senare begav vi oss till hotellet en sista gång innan konserten. Den här gången för att fixa oss och lämna allting vi inte skulle ha med oss in. Vi tog god tid på oss på, då det inte lockade särskilt mycket att kliva ut i regnet och stormen, som självklart hade bestämt sig för att komma just den här dagen.

 

Dock kunde vi inte dra ut på det hur länge som helst och till slut var vi tvungna att kliva ut. Som tur var hade jag gjort det smarta draget att varken sminka mig eller fixa håret särskilt mycket, så allt för skabbig blev jag inte av snöandet och vinden. Dock var kylan inte behaglig för fem öre! Både jag och Zara satt i bara tröjor och skulle så göra de timmar som var kvar till insläppet. Till slut stod vi inte ut längre utan begav oss till affären, där vi köpte oss varsin fleecetröja. Hamnade bakom snubben som köpte alla flaskor med vatten till bandet, och en stund senare levererades även pizzor till killarna. Tröjorna hjälpte lite, men man höll fortfarande på att frysa ihjäl. Tiden fram till insläppet spenderade vi enbart i kön. Vad vi inte visste då var att insläppet och tiden precis innan skulle bli ett helvete rent ut sagt.

 

Arenan hade ett x antal entréer vid sidan av varandra, varav alla skulle öppnas. Kön befann sig bakom ett staket och vi hade blivit informerade att då det var dags för insläpp skulle de "öppna" staketeten och alla skulle få rusa fram till entréerna, där vi sedan skulle bli insläppta. Det var ingen koll på någonting. Runt sex var det sagt att insläppet skulle ske, men självklart var det försenat. Det var trångt och alla stod och tryckte som idioter. Det var ett flertal personer som började gråta redan innan insläppet skedde och jag själv mådde otroligt dåligt. Man visste inte hur någonting skulle gå till och det kändes som att man skulle förlora sin plats som man köat så länge för. Helt plötsligt öppnade dom staketet i ena hörnet och började släppa in fans som fick springa/gå fram till entréerna. Jag lyckades bli insläppt som person nummer två eller liknande och hamnade bra till framför en entré. Zara ramlade när alla tryckte på och vi tappade även våran Sverigeflagga.

 

Sedan började väntan här. Man förstod ingenting och ingen förklarade någonting på engelska för oss. Vi visste inte hur och när de hade tänkt öppna dörrarna, så vi var inte beredda när vakten som stod framför oss helt plötsligt öppnade de lite. Jag förstod inte om vi var tillåtna att springa in eller inte, men trängde mig in under hans arm och var plötsligt inne i arenan. Jag sprang för glatta livet, men fastnade sedan i biljettkontrollen. Kvinnan som skulle riva av den var seg och alla mosade mig där bakom. Fick panik och började skrika på svenska! Som tur var hade Zara redan kommit in och jag skrek åt henne att springa, medans jag själv kutade allt vad jag hade. Visade sig sedan att paniken hade varit förgäves, för vi fick trots allt de platser vi ville. Längst fram i mitten framför catwalken! Bästa platsen, enligt mig.

Vi fick stå där inne och vänta ett tag, medans vi stod och sjöng med till låtarna på skivan som spelas upp innan alla konserter. Vi mådde bra och jag kan inte ens förklara hur glad och lycklig jag var. På den här konserten skulle de ha förband. Ett danskt band vid namn The Dreams. Jag trodde att de skulle vara dåliga, men det visade sig att jag hade otroligt fel. De var riktigt bra och det var roligt att se dom! De spelade ca en halvtimma, men Tokio Hotel klev inte på scen förrän ungefär en timma senare.

 

 

(Vidare uppdatering om konserten kommer i ett annat inlägg.)

 

 


Postat av: Zara/Nä

åååh dessa perfekta dagar <3

2010-04-17 @ 18:05:15
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: videoGirl

Störande med pojkarna som kastade snöbollar mot er, blev riktigt arg på dem här när jag läste det >:( Men det är roligt att läsa dethär =)

2010-04-18 @ 18:16:21
URL: http://thepainoflove.devote.se

Anonyma frågor besvaras till 90% i en kommentar till samma inlägg som frågan ställts.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0